Jer der ikke tog folinsyre fra start og fik raske børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.704 visninger
20 svar
7 synes godt om
9. oktober 2013

SRP

Har lige brug for at høre fra jer som ikke tog folinsyre inden og i starten af graviditeten, men alligevel fik et raskt barn. Jeg opdagede først graviditeten 5+3, så jeg har gode grunde ikke fået taget det folinsyre jeg burde. Er meget nervøs for, at det nu få konsekvenser for mit barn. Hørte lige det skete for en bekendt, at hendes barn havde en defekt, som muilgvis skyldes folinsyremangel. Er simpelthen skræmt lige nu. Er 6+3 i dag og synes der er længe til nakkefoldsscanningen, hvor man formentlig kan se nogle af de defekter, hvis de skulle være der.

Håber alt er okay med den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

Benjamins'mor

Jeg begyndte først 6/7+, baby har haft det fint under graviditeten og har kun taget halvdelen af pakken.

Anmeld

9. oktober 2013

lycly

Jeg har aldrig taget folinsyre men jeg har to helt raske børn

Anmeld

9. oktober 2013

Morigen

SRP skriver:

Har lige brug for at høre fra jer som ikke tog folinsyre inden og i starten af graviditeten, men alligevel fik et raskt barn. Jeg opdagede først graviditeten 5+3, så jeg har gode grunde ikke fået taget det folinsyre jeg burde. Er meget nervøs for, at det nu få konsekvenser for mit barn. Hørte lige det skete for en bekendt, at hendes barn havde en defekt, som muilgvis skyldes folinsyremangel. Er simpelthen skræmt lige nu. Er 6+3 i dag og synes der er længe til nakkefoldsscanningen, hvor man formentlig kan se nogle af de defekter, hvis de skulle være der.

Ved den første kom jeg lidt sent i gang med det, omkring uge 6 mener jeg og vi har fået et sundt og raskt barn.

Jeg tog gravitamin det er både vitaminpiller og folinsyre gennem hele graviditeten

Anmeld

9. oktober 2013

Lykke:)

SRP skriver:

Jeg begyndte først omkring uge 6 eller 7. min dreng fejler intet, og har det godt inde i maven

Anmeld

9. oktober 2013

Signe-bine

Jeg begyndte 4+6 da lægen sagde jeg burde starte. Selvom min graviditet er planlagt havde jeg ikke sat mig ind i om der var nogle vitaminer man burde starte på før graviditet, jeg tænkte at det ville jeg forholde mig til når der rent faktisk var en graviditet at forholde sig til...
Jeg tror altså ikke du skal være nervøs for at der er noget galt. Man kan bruge alt for meget tid på at blive skræmt af alt det der kan gå galt i en graviditet og bare i et liv i det hele taget. Det vigtigste er at du er startet nu... I stenalderen har de vel heller ikke taget folin tilskud, og jeg går da ud fra de har haft mange sunde og raske børn alligevel, ellers var vi her vel ikke idag 

Ps. selvom jeg ikke tog folinsyre før graviditet og med det samme i graviditeten, så er min pige altså ifølge jordemoderen og scanningerne sund og rask 

Anmeld

9. oktober 2013

Ciss

Første gang vidste jeg ikke, at man skulle tage det, før jeg kom på lægekontrollen i uge 10. Ingen skader på baby heldigvis.

Anden gang vidste jeg ikke, jeg var gravid før ca uge 5, så da startede jeg der. Heller ingen skader på baby.

Man skal huske på, at det er fuldt muligt at få en helt fin og fejlfri baby uden at tage alverdens tilskud - men det ikke at få nok af diverse vigtige stoffer øger rissikoen for, at noget udvikles for lidt/forkert. Man har jo ikke lyst til bagefter at sige "hvorfor tog jeg dog ikke...., så havde h*n måske ikke haft ....". Ikke at tage sit tilskud i starten er ikke det samme som at baby får deffekter - men man vil jo gerne sænke chancen for at det sker.

Lykke til med det hele.

Chancen er faktisk størst for, at alt er som det skal være.

Anmeld

9. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

SRP skriver:

Jeg ville super gerne huske alle de vitaminer jeg skulle huske, men engang imellem glemte jeg det altså  Og vores datter er så fin så fin - ingen "defekter" hehe 

Anmeld

9. oktober 2013

stjernehimmel

SRP skriver:

Jeg begyndte først i uge 10 så ro på... Hende af min fejler intet ;-)

Anmeld

9. oktober 2013

Valle81

Jeg har hverken taget folin, gravitamin jern eller andet under nogle af mine kære graviditeter:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.