Elektronik med i byen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
9 svar
6 synes godt om
7. oktober 2013

Stumpen

Er det ok for dig/jer at jeres børn har div spillemaskiner med til f.eks besøg i familien, når der er andre børn man kan lege med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

DianaRJS

Stumpen skriver:

Er det ok for dig/jer at jeres børn har div spillemaskiner med til f.eks besøg i familien, når der er andre børn man kan lege med?

her ville det være et nej....

hvis jeg ved vi skal et sted hen hvor der ikke er noget de kan lege med f.eks. plejer de at få lov at pakke en lille kuffert med legetøj hver og tage med, og som de andre også kan være med til at lege med.... men normalt plejer mine 2 fættre på 13 faktisk at tage de små med ud og lege, eller gå en tur med dem eller lignende, og legetøjet bliver næsten ikke brugt.... og alle de små nyder det og synes det er super hyggeligt....

min holdning er at det elektroniske høre til hjemme, og i max 30 min om dagen, og resten af tiden elleri byen må de være sociale og lege med de andre/ snakke/lege med os....

Anmeld

7. oktober 2013

(august)

Har ikke så store børn endnu, men vi har altis mobiler med som de kan sidde og slappe lidt af med eller bøger og det er lige meget om der er andre børn eller ej. Tror når de bliver større og hvis der er andre børn sætter begrænsninger på. Synes man skal passe på med at lave om bare fordi man er ude..

Vores børn ser normalt Disney jr før de skal i seng og de samme prøver vi at de får 5-10 min Rasmus Klump eller lign når vi er ude inden de skal sove. 

Anmeld

7. oktober 2013

Stumpen

(august) skriver:

Har ikke så store børn endnu, men vi har altis mobiler med som de kan sidde og slappe lidt af med eller bøger og det er lige meget om der er andre børn eller ej. Tror når de bliver større og hvis der er andre børn sætter begrænsninger på. Synes man skal passe på med at lave om bare fordi man er ude..

Vores børn ser normalt Disney jr før de skal i seng og de samme prøver vi at de får 5-10 min Rasmus Klump eller lign når vi er ude inden de skal sove. 

Jeg synes nu godt man kan "vise" at der er forskel på at være ude og hjemme - men igen det kommer an på barnet/børnene om de magter at "reglerne" er forskellig ude og hjemme..

Anmeld

7. oktober 2013

roenlund

Vi har næsten altid tablet med ud til vores knap 3 årige, når der er andre han kan lege med bliver den selvfølgelig som udgangspunkt ikke fundet frem men han er en sensitiv dreng som til tider har svært ved at sige fra når legene bliver for voldsomme og når han bliver træt, så bliver han bare rigtig rigtig ked af det og så giver det ham ro at få lov at se tegnefilm eller spille...

Anmeld

7. oktober 2013

Elgaard73

Nu er vores dreng ikke mere end 22 måneder, så vi har ikke rigtig introduceret ham til div. spillemaskiner/konsoller. Men når han når den alder, så vil jeg sige nej. Den kan komme med i bilen, hvis det er en lang køretur, men ikke med ind til besøget.

Jeg er nok lidt "farvet" af en 6-årig dreng i vores omgangskreds, der nærmest har limet en gameboy eller transportable dvd i hænderne. Jeg får fnidder af det. Han kan ikke en gang sidde og spise i 5 minutter, førend at han begynder at sidde og vride sig og Moren bare siger: Jamen så gå hen og spil. Det er jo selvfølgelig ikke drengen's skyld, men Moren's...Men for pokker hvor har jeg lyst til at tage den maskine fra ham, smide den i microen og give den 10 min på fuld skrald.

Anmeld

7. oktober 2013

(august)

Stumpen skriver:

Jeg synes nu godt man kan "vise" at der er forskel på at være ude og hjemme - men igen det kommer an på barnet/børnene om de magter at "reglerne" er forskellig ude og hjemme..

Vores piger har ingen problemer med at skælne ude og hjemme, synes bare at hvis de kan finde ud af at lege normalt er der ikke noget galt i at de også må sidde og "koge" ind i mellem om så det er med ipad eller en bog. 

Anmeld

7. oktober 2013

Stumpen

(august) skriver:

Vores piger har ingen problemer med at skælne ude og hjemme, synes bare at hvis de kan finde ud af at lege normalt er der ikke noget galt i at de også må sidde og "koge" ind i mellem om så det er med ipad eller en bog. 

Jeg er nok bare gammeldags..  Jeg synes personligt ikke elektronikken skal med i by medmindre der er tale om børn der skærmer sig bag dem, et barn som ellers vil sidde hele aftenen at høre på voksen-intet-sigende snak alene.. Mine piger får ikke lov at tage deres med, da det for mig sender et forkert signal.. For nylig havde vi gæster hvoraf det ene barn som var med havde sin ipad med og han var knap kommet ind inden han satte sig med den og ja jeg må erkende at det irriterede mig lidt at han havde fået lov at tage den med.. 

Anmeld

7. oktober 2013

modesty

Stumpen skriver:

Det kommer an på så meget, hvilken type besøg det er, hvor gammelt barnet er o.s.v. - men som udgangspunkt ja, så længe  der bliver lyttet til at jeg siger stop - f.eks skal den selvfølgelig lægges væk ved bordet når man spiser. Jeg synes det er fint at den er med som mulighed hvis barnet bliver træt eller ikke har lyst til at lege med de andre - uden at det skal blive en krykke.

Anmeld

7. oktober 2013

twinny

modesty skriver:

Det kommer an på så meget, hvilken type besøg det er, hvor gammelt barnet er o.s.v. - men som udgangspunkt ja, så længe  der bliver lyttet til at jeg siger stop - f.eks skal den selvfølgelig lægges væk ved bordet når man spiser. Jeg synes det er fint at den er med som mulighed hvis barnet bliver træt eller ikke har lyst til at lege med de andre - uden at det skal blive en krykke.

Helt enig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.