(november) Forstoppelse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juli 2009

Pje

Jeg har den sidste lille uge døjet med forstoppelse, rigtig træls og ikke særlig behageligt. Men ja jern og barnet er hårdt for tarmerne. Læste at pga. barnet nu har en vis størrelse lægge det at trykker på vores tarme. Også får jeg rigeligt med jern, hvilket jo også kan være hårdt for maven.
Så var på apotektet igår for at hente nogle mod min forstoppelse. Hende på apotektet anbefalet magnesia, da man ikke bliver afhængig af det samt mod gravide og ammene bruge dem. Og det har allerede virket :-) Men er lidt i tvivl om jeg skal fortsætte med at tage dem nogle dage endnu, for det jo ikke godt at tage medicin med den lille i maven. På pakken står det efter behov. Jeg har den sidste uge heller ikke taget mine jern tabletter for at undgå yderlig forstoppelse, men vil snakke med lægen om det når jeg skal til 2. graviditetsundersøgelse hos ham på tirsdag. Så har besluttet at jeg vil tage jern tabletterne hver 2 dag indtil jeg har snakket med ham. Får nemlig også noget jern i mine daglige vitamin tabletter.

Pia 25 + 1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Cris

Ja, det kan blive for meget jern nogle gange. Jeg husker sidste gang har jeg haft nogle vitamin piller til gravide og dem tog jeg med til lægen. Så det hun gjord, det var at finde nogle jern piller og jeg skulle kun tage en halv, så det ikke blev for meget. Denne gang har jeg slet ikke started med jern endu  Men jeg tager en gravitamin hver dag og der er noget jern i.

Og hvad med den gode gammel dags sveske grød/saft? Og hvad med noget Husk? Der sker ikke noget med det. Og hvis du tager ekstre frugt (kiwier har masser af vitamin C og er gode også til maven) kan det også hjælpe. Hvis du altså er glad for frugt.

Jeg håber, at det gør bedre, for det må være ubehalig for dig...

Anmeld

24. juli 2009

Pje

Hejsa

Svesker er ikke lige mig, men frisk frugt får jeg flere gange dagligt. Samt er jeg begyndt at spise mere fiberrigt kost - så er begyndt at få styr på maven igen. Tror dog maven kommer til at drille resten af graviditeten
Og heldigvis har jeg kun tage maginesia den ene aften

Anmeld

24. juli 2009

Anden gang

Hej Pje
Du kan sagtens blive ved med at tage magnesia, jeg har fra graviditesuge 9 til nu uge 28. taget magnesia mod forstoppelse, har taget pillerne dagligt og det har ikke nogen skadelig effekt, har talt med jordemoderen om det. 
Selvfølgelig er figner/svesker frø eller andet mad agtigt at benytte sig af først men hvis det ikke virker, kan man bruge pillerne. Jeg tager dem dagligt og har ikke tænkt mig at holde op før fødsel. Det er bestemt ikke rart at have forstoppelse. 
Vh anja  

Anmeld

24. juli 2009

Anden gang

Hej Pje<br /> Du kan sagtens blive ved med at tage magnesia, jeg har fra graviditesuge 9 til nu uge 28. taget magnesia mod forstoppelse, har taget pillerne dagligt og det har ikke nogen skadelig effekt, har talt med jordemoderen om det.&nbsp;<br /> Selvf&oslash;lgelig er figner/svesker fr&oslash; eller andet mad agtigt at benytte sig af f&oslash;rst men hvis det ikke virker, kan man bruge pillerne. Jeg tager dem dagligt og har ikke t&aelig;nkt mig at holde op f&oslash;r f&oslash;dsel. Det er bestemt ikke rart at have forstoppelse.&nbsp;<br /> Vh anja &nbsp;

Anmeld

24. juli 2009

Anden gang

Hej Pje&lt;br /&gt; Du kan sagtens blive ved med at tage magnesia, jeg har fra graviditesuge 9 til nu uge 28. taget magnesia mod forstoppelse, har taget pillerne dagligt og det har ikke nogen skadelig effekt, har talt med jordemoderen om det.&amp;nbsp;&lt;br /&gt; Selvf&amp;oslash;lgelig er figner/svesker fr&amp;oslash; eller andet mad agtigt at benytte sig af f&amp;oslash;rst men hvis det ikke virker, kan man bruge pillerne. Jeg tager dem dagligt og har ikke t&amp;aelig;nkt mig at holde op f&amp;oslash;r f&amp;oslash;dsel. Det er bestemt ikke rart at have forstoppelse.&amp;nbsp;&lt;br /&gt; Vh anja &amp;nbsp;

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Er lige kommet tilbage fra lægen. Jeg spurgte, om jeg skulle tage mere jern end de der 9mg som inderholder gravitamin. Hun kikkede på min blødprøve report og sagde, nej, hvorfor? Så sagde jeg, at i den anden graviditet skulle jeg supplere pillerne med en halv jern pille. Og hun sagde, at hun så på mine gamle repporter, at jeg har haft laver jern i blodet end nu. Hun sagde, at jeg kunne vente lidt, for jeg ikke fejler noget (jeg tager ellers masser af linser og kikærter som inderholder jer og også spiser magne friske figner, de er dejlige søde her ovre og de også indeholder jern) Og hun sagde, at der ikke var noget grund at belaste systemet med for meget jern. Jeg huskede nu, at du har et problem med maven. Måske kan du snakke med lægen næste gang og spørger, om det er ok, at du tager lidt mindre jern. Jeg har også læst i nogle andre stedder, at tit tager vi for meget jern... Jeg ved det ikke... Men jeg er glad for at høre, at det går bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.