Jeg har den sidste lille uge døjet med forstoppelse, rigtig træls og ikke særlig behageligt. Men ja jern og barnet er hårdt for tarmerne. Læste at pga. barnet nu har en vis størrelse lægge det at trykker på vores tarme. Også får jeg rigeligt med jern, hvilket jo også kan være hårdt for maven.
Så var på apotektet igår for at hente nogle mod min forstoppelse. Hende på apotektet anbefalet magnesia, da man ikke bliver afhængig af det samt mod gravide og ammene bruge dem. Og det har allerede virket :-) Men er lidt i tvivl om jeg skal fortsætte med at tage dem nogle dage endnu, for det jo ikke godt at tage medicin med den lille i maven. På pakken står det efter behov. Jeg har den sidste uge heller ikke taget mine jern tabletter for at undgå yderlig forstoppelse, men vil snakke med lægen om det når jeg skal til 2. graviditetsundersøgelse hos ham på tirsdag. Så har besluttet at jeg vil tage jern tabletterne hver 2 dag indtil jeg har snakket med ham. Får nemlig også noget jern i mine daglige vitamin tabletter.
Pia 25 + 1
Anmeld