Anonym skriver:
Var der forskel på din første og anden graviditet? Og hvilke?
Mærkede du liv tidligere 2. gang end første, hvad med maven kom den hurtigere og hvornår i forhold til første gang?
Jeg er gravid med mit andet barn, det er 10 år siden jeg ventede mit første barn og det er som om at alt det jeg synes at kunne huske er væk?
I første graviditet havde jeg foranliggende moderkage, så mærkede først liv omkring uge 16. Manden mærkede først omkring uge 25-26 udenpå. Vejede så også 8 kg mere end denne gang, så det har nok også haft lidt at sige...
Denne gang kunne jeg mærke liv allerede omkring uge 13. Manden kunne mærke (og se maven hoppe) i uge 16-17 stykker. Denne gang ligger moderkagen bagved. Derfor har jeg også kunnet mærke meget mere denne gang, og lillesøster har valgt at have højre side som farvoritside - noget jeg aldrig lagde mærke til med storebror...
Vægtmæssigt har jeg taget det samme på som sidst 10-12 kg. Er endnu engang gået over tid, havde termin d 1. Skulle ikke undre mig at lillesøster også skal smides ud, sidst fødte jeg 42+0 efter 4 dage med igangsættelsesforsøg...
Anmeld