26+0 med ønskebabyen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
6 svar
3 synes godt om
6. oktober 2013

**Ønskebabyen

Tænk sig, nu er der under 100 dage til termin! Glæder mig simpelthen så meget.
Der er ikke sket de store forandringer med maven henover den sidste uges tid. Tilgengæld er jeg desværre begyndt at døje med ondt i lænden når jeg er på arbejde. I går var det helt slemt, trods jeg var hjemme og da vi nåede aften kunne jeg næsten ikke gå, pga. smerte i højre hofte og balde Jeg magter ikke og skulle til at døje med bækken og hofter. Så har I nogle gode råd til at undgå for mange smerter, så kom endelig med dem!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Kris89

**Ønskebabyen skriver:

Der er ikke sket de store forandringer med maven henover den sidste uges tid. Tilgengæld er jeg desværre begyndt at døje med ondt i lænden når jeg er på arbejde. I går var det helt slemt, trods jeg var hjemme og da vi nåede aften kunne jeg næsten ikke gå, pga. smerte i højre hofte og balde Jeg magter ikke og skulle til at døje med bækken og hofter. Så har I nogle gode råd til at undgå for mange smerter, så kom endelig med dem!

ihh hvor er du fin

Jeg har selv døjet en del med bækkenet, gik så på halv tid på job (er landmand), men begyndte at sove med ammepuden mellem benene om natten. Hvis jeg ligger på ryggen har jeg den under knæene og på siden mellem benene.

om det er det der har hjulpet skal jeg ikke sige, men først nu 37+ er jeg igen begyndt at døje lidt med det igen.

Anmeld

6. oktober 2013

DianaRJS

**Ønskebabyen skriver:

super smuk...

nu ved jeg self. ikke hos jer. men her fik jeg en bog med ting jeg skulle prøve at undgå for at mindske risikoen for bækkenløsninger...

det hjalp desværre ikke her, men er 3 gangs gravid, og har i alle graviditeter døjet med det, hvilket gør at der er større risiko for at få det igen.....

1. Sørg for at ALLE dine bevægelser er symmetriske

2. Undgå at vride i kroppen

3. Undgå foroverbøjning af kroppen

4. Undgå at løfte og bære tunge ting

5. Tag ikke for store skridt når du går

6. Tag trappen et trin ad gangen

7. Hvil dig så ofte du finder det muligt

8. Brug stødabsorberende sko eller gummisko med “air”

9. Stå med lige vægt på begge ben når du står stille

10. Sid aldrig med benene over kors eller i skrædderstilling da det belaster bækkenet

11. Lad andre ordne rengøringen i hjemmet

12. Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben

13. Læg en drejekonsol på bilsædet så du nemt kan dreje rundt, når du har sat dig

14. Brug fantasien hvis du har sex, da det ikke må gøre ondt i dit bækken

15. Vend dig i sengen med parallelle ben brug evt. en stor pude mellem benene.

det er de 15 ting der står i bogen, ved ikke om det ka hjælpe ved dig, men er da helt sikkert forsøget værd

Anmeld

6. oktober 2013

**Ønskebabyen

Kris89 skriver:

ihh hvor er du fin

Jeg har selv døjet en del med bækkenet, gik så på halv tid på job (er landmand), men begyndte at sove med ammepuden mellem benene om natten. Hvis jeg ligger på ryggen har jeg den under knæene og på siden mellem benene.

om det er det der har hjulpet skal jeg ikke sige, men først nu 37+ er jeg igen begyndt at døje lidt med det igen.

Tusind tak for svar. Det kunne godt være jeg skulle tage ammepuden med i seng i aften, og så om det hjælper mig

Anmeld

6. oktober 2013

**Ønskebabyen

DianaRJS skriver:

super smuk...

nu ved jeg self. ikke hos jer. men her fik jeg en bog med ting jeg skulle prøve at undgå for at mindske risikoen for bækkenløsninger...

det hjalp desværre ikke her, men er 3 gangs gravid, og har i alle graviditeter døjet med det, hvilket gør at der er større risiko for at få det igen.....

1. Sørg for at ALLE dine bevægelser er symmetriske

2. Undgå at vride i kroppen

3. Undgå foroverbøjning af kroppen

4. Undgå at løfte og bære tunge ting

5. Tag ikke for store skridt når du går

6. Tag trappen et trin ad gangen

7. Hvil dig så ofte du finder det muligt

8. Brug stødabsorberende sko eller gummisko med “air”

9. Stå med lige vægt på begge ben når du står stille

10. Sid aldrig med benene over kors eller i skrædderstilling da det belaster bækkenet

11. Lad andre ordne rengøringen i hjemmet

12. Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben

13. Læg en drejekonsol på bilsædet så du nemt kan dreje rundt, når du har sat dig

14. Brug fantasien hvis du har sex, da det ikke må gøre ondt i dit bækken

15. Vend dig i sengen med parallelle ben brug evt. en stor pude mellem benene.

det er de 15 ting der står i bogen, ved ikke om det ka hjælpe ved dig, men er da helt sikkert forsøget værd

Mange tak, og tusind tak for råd.

Nogle af dem nævnte min læge også for mig, men jeg kan helt sikkert bruge dem. Det er bare lige med at få dem ind i "hverdagens rutiner" så man vænner sig til det.

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym101

For det første, så har du en rigtig fin mave!

For det andet, har du prøvet med varmepuder eller varmt vand på? En let massage med varme hænder kan også være lækkert, det er ihvertfald hvad jeg har erfaret. Jeg har også meget ondt i ryg og lænd

Anmeld

6. oktober 2013

**Ønskebabyen

Norit skriver:

For det første, så har du en rigtig fin mave!

For det andet, har du prøvet med varmepuder eller varmt vand på? En let massage med varme hænder kan også være lækkert, det er ihvertfald hvad jeg har erfaret. Jeg har også meget ondt i ryg og lænd

Jeg tog et langt varmt bad imorges da jeg stod op. Varmepuden har jeg ikke taget i brug endnu, men den er fundet frem ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.