kan ursofalk påvirke plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
10 svar
2 synes godt om
5. oktober 2013

DianaRJS

n ogen der ved om ursofalk kan medvirke til værre plukveer???? når jeg har taget en pille går der 30 min og så får jeg plukveer som på en snor med perler, som gør ondt og virkelig niver, har det så i nogle timer, og så går det over indtil ejg tager næste pille? skal siges jeg skal have 500mg x2 - 3 gange dagligt...... og den der informationsseddel der er med, er på tysk, og fatter ikkeeeeee en skid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad er urosfalk?? 

Anmeld

5. oktober 2013

DianaRJS

Mor11 skriver:

Hvad er urosfalk?? 

det er medicin mod leverbetinget graviditets kløe

Anmeld

5. oktober 2013

caceca

Har du prøvet at Google det ? 

Anmeld

5. oktober 2013

DianaRJS

caceca skriver:

Har du prøvet at Google det ? 

jah men synes ikk rigtig jeg ka finde noget

Anmeld

5. oktober 2013

J P

Kan ikke umiddelbart se at plukkeveer er beskrevet som en bivirkning. Men ursofalk er heller ikke et lægemiddel der bliver benyttet særlig hyppigt. De bivirkninger der er beskrevet er primært ondt i maven, diarré, evt. forværring af hudkløen, nældefeber (dvs. kløende allergisk udslæt). Men som sagt, da det ikke er et lægemiddel der bliver brugt ret ofte, kan det være at det er en birvirkning der endnu ikke er blevet beskrevet.

Synes du skal nævne det for den læge der har sat dig i behandling med lægemidlet, og du kan evt. også indberette det som en bivirkning på http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/bivirkninger-og-forsoeg/bivirkninger/meld-en-bivirkning-eller-utilsigtet-haendelse/~/link.aspx?_id=8E0B4837F74845AC9331071A1DEA0DF7&_z=z

Men din læge har ifølge loven pligt til at indberette formodede bivirkninger.

Anmeld

12. oktober 2013

Annemette07

DianaRJS skriver:

n ogen der ved om ursofalk kan medvirke til værre plukveer???? når jeg har taget en pille går der 30 min og så får jeg plukveer som på en snor med perler, som gør ondt og virkelig niver, har det så i nogle timer, og så går det over indtil ejg tager næste pille? skal siges jeg skal have 500mg x2 - 3 gange dagligt...... og den der informationsseddel der er med, er på tysk, og fatter ikkeeeeee en skid

Hej. Ved godt det er nogle dage siden du lavede indlægget, men tænkte på, om du stadig får mange plukveer af pillerne? Jeg har nemlig også fået pillerne igår, og har haft en del plukveer siden, så ville bare høre om du stadig er generet af plukveer, eller området bliver bedre? Samt hvornår havde de virkning på dig mod kløen ? beklager alle de spørgsmål

Anmeld

12. oktober 2013

DianaRJS

Annemette07 skriver:

Hej. Ved godt det er nogle dage siden du lavede indlægget, men tænkte på, om du stadig får mange plukveer af pillerne? Jeg har nemlig også fået pillerne igår, og har haft en del plukveer siden, så ville bare høre om du stadig er generet af plukveer, eller området bliver bedre? Samt hvornår havde de virkning på dig mod kløen ? beklager alle de spørgsmål

det er helt ok

jeg får stadig plukveer, og desværre også flere end til at starte med, men ifølge lægen så skulle det intet have med ursofalk at gøre

jeg er på enlidt høj dosis da mine levertalk kun var faldet knap 7 på en uge, og ellers har været steget, men kaster halvdelen af medicinen op, så derfor har effekten på kløe ikke været så stor og klør derfor stadig helt åndsvagt, men hvis du lige er startet og din krop tager fint imod pillerne plejer de at virke inden for den første uge men ellers ud og købe noget zinkliniment, det bruges normalt til børn med skoldkopper, men har en hammer god effekt på kløen den tager ikke det hele men kan afhjælpe lidt på det

Anmeld

12. oktober 2013

Annemette07

DianaRJS skriver:

det er helt ok

jeg får stadig plukveer, og desværre også flere end til at starte med, men ifølge lægen så skulle det intet have med ursofalk at gøre

jeg er på enlidt høj dosis da mine levertalk kun var faldet knap 7 på en uge, og ellers har været steget, men kaster halvdelen af medicinen op, så derfor har effekten på kløe ikke været så stor og klør derfor stadig helt åndsvagt, men hvis du lige er startet og din krop tager fint imod pillerne plejer de at virke inden for den første uge men ellers ud og købe noget zinkliniment, det bruges normalt til børn med skoldkopper, men har en hammer god effekt på kløen den tager ikke det hele men kan afhjælpe lidt på det

Lidt underligt, for jeg var sluppet af med mine plukveer og havde dem kun i begrænset omfang, men en times tid efter jeg fik pillen har jeg bare haft mange plukveer, og synes kun de bliver værre, men vil da ikk klage hvis de kunne sætte skub i noget så den lille snart kan komme ud

Men tak for rådet, det tror jeg jeg vil prøve så, hvis kløen ikk bliver bedre. Har da heldigvis ikk så lang tid tilbage af graviditeten :-)

Anmeld

12. oktober 2013

DianaRJS

Annemette07 skriver:

Lidt underligt, for jeg var sluppet af med mine plukveer og havde dem kun i begrænset omfang, men en times tid efter jeg fik pillen har jeg bare haft mange plukveer, og synes kun de bliver værre, men vil da ikk klage hvis de kunne sætte skub i noget så den lille snart kan komme ud

Men tak for rådet, det tror jeg jeg vil prøve så, hvis kløen ikk bliver bedre. Har da heldigvis ikk så lang tid tilbage af graviditeten :-)

ork jeg misunder dig

jeg har jo stadig 6 uger til igangsættelse er jo kun i uge 32, men er jo tvillinger så hedder jo heldigvis man senest må gå til uge 38 men synes nu stadig det virker som en evighed....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.