Andre som først begyndte lidt sent på folinsyre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. oktober 2013

SRP

Hej piger

Har for et par dage siden opdaget, at jeg er gravid, men har ikke taget folinsyre før jeg opdagede graviditeten. Ved ikke hvor langt jeg er, men mellem 4+5 og 6+ vil jeg tro. Puha er ked af jeg ikke har taget det tilskud. Dog spiser jeg okay sundt og har også fået en multivitamin ind imellem, som dog indeholder folinsyre. MEN hvor er jeg bange for at der nu er misdannelser...

Nogen som har fået et raskt barn selvom folinsyren først blev indtaget sent.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ork jeg begyndte først på Folinsyre efter nakkefoldsscanningen tror jeg det var.. ellers tog jeg som du skriver en alm multivitaminpille...

det er jo for at man mindsker endnu mere risikoen for at der skaber sig den form misdannelse da det ikke er alle der spiser varieret nok til at få indtaget det de skal bruge for at danne baby i maven...

var skam også nervøs og da jeg løb tør for jernpiller 2 mdr førend termin var jeg også ved at gå helt i panik og snakkede med lægen som sagde at så længe jeg ikke begyndte at blive svimmel eller bleg så skulle jeg ikke tage det så tungt med det...

baby skulle nok tage det den havde behov for førend min egen krop fik noget

Anmeld

4. oktober 2013

modesty

SRP skriver:

Hej piger

Har for et par dage siden opdaget, at jeg er gravid, men har ikke taget folinsyre før jeg opdagede graviditeten. Ved ikke hvor langt jeg er, men mellem 4+5 og 6+ vil jeg tro. Puha er ked af jeg ikke har taget det tilskud. Dog spiser jeg okay sundt og har også fået en multivitamin ind imellem, som dog indeholder folinsyre. MEN hvor er jeg bange for at der nu er misdannelser...

Slap heeeelt af, det kommer ikke til at gøre nogen forskel. 

Og tillykke!

Anmeld

4. oktober 2013

ano14316

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er så dårlig til at huske at tage vitaminer da jeg ventede Magnus spise jeg slet ikke folinsyre og heller ikke jern da min mave gik i stå som i fuldstændig istå... Udreder slog jeg op hvilke fødevarer der indeholdte de forskellige ting og implementeret det ekstra i kosten...

Alle gravide bør spise meget broccoli tilberedt på forskellige måder... Hehe

Anmeld

4. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænk på ALLE de ups'ere der kommer til verden ingen af deres mødre har taget folinsyre inden de opdagede graviditeten, nogen først en hel del senere end dig, og de fleste af deres børn er da sunde og raske

Anmeld

4. oktober 2013

MorTil4<3

SRP skriver:

Hej piger

jeg tog det aldrig og hverken jeg eller mine børn fejler da noget

så det går nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.