gravid og energidrik/kaffe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
8 svar
10 synes godt om
3. oktober 2013

Anonym trådstarter

Før jeg blev gravid drak jeg en monster-energidrik eller mange kopper kaffe flere gange om ugen, men siden jeg fandt ud af at jeg er gravid har jeg nægtet mig selv en eneste energidrik eller kaffe...

Nu er det ca. en måned siden og jeg er efterhånden ved at gå til af abstinenser, så min kæreste sagde at jeg da bare skulle drikke det (selvfølgelig ikke i store mængder) men nu er det min tvivl kommer;

må jeg drikke en lille energidrik når jeg er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Før jeg blev gravid drak jeg en monster-energidrik eller mange kopper kaffe flere gange om ugen, men siden jeg fandt ud af at jeg er gravid har jeg nægtet mig selv en eneste energidrik eller kaffe...

Nu er det ca. en måned siden og jeg er efterhånden ved at gå til af abstinenser, så min kæreste sagde at jeg da bare skulle drikke det (selvfølgelig ikke i store mængder) men nu er det min tvivl kommer;

må jeg drikke en lille energidrik når jeg er gravid?

Ja, engang imellem. Og du må også gerne drikke 2-3 kopper kaffe om dagen

Anmeld

3. oktober 2013

NovemberBaby2013

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt du er henne, men jeg ville langt hellere drikke kaffe! Du må drikke 2-3 kopper fordelt på en dag. Energidrik får jo kroppen helt op og køre, koffeinen er noget helt andet i energidrik end i kaffe, så jeg ville sige klart nej!

Anmeld

3. oktober 2013

Faith

Et par kopper kaffe i løbet af en dag skader ikke. Men jeg ville aldrig røre energidrikke under en graviditet!

Anmeld

3. oktober 2013

Dorthe1986

Jeg ville som de andre har nævnt, tage et par kopper kaffe og holde mig fra energidrik. Jeg kan fx drikke rigtig meget kaffe uden min krop reagerer. Men drikker jeg en energidrik, så ryster jeg og får helt abstinenssymptomer når koffeinen forlader kroppen :-)

Anmeld

3. oktober 2013

Menne

Jeg drikker kaffe hver dag. 1-2 kopper om dagen.

Anmeld

3. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

nu er det altså ikk fordi jeg overhovedet er fortaler for energidrikke, men har lige læst lidt om dét og kaffe. 

Energidrik indeholder 320mg koffein pr liter = 80mg pr lille dåse energidrik (dem på 25cl)

en kop kaffe= 50-100mg koffein

så jeg forstår ikk helt den vilde modstand? Jeg har selv måske drukket 5 energidrikke i hele mit liv, men har aldrig mærket en virkning af dem. 

Anmeld

3. oktober 2013

Signe-bine

Her står lidt om kaffe, te og energidrikke og bl.a. også cola og anbefalinger til gravide  https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/kostraad/kostraad-til-gravide/

Anmeld

3. oktober 2013

justagirl

Hold dig helst fra energi drik! da det ikke kun er din puls der kommer op.. men også den lilles! læger fraråder det.. jeg ville vælge kaffe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.