Mareridt, Døde forstre og Blodig Sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
5 svar
4 synes godt om
1. oktober 2013

Martin88

Mig og min kæreste har haft en lidt hård start på det at starte vores familie...

Da vi besluttede os for at få vores første barn, var vi glade og optimistiske... Men det viste sig hurtigt at blive noget af det mest udfordrende i vores parforhold nogensinde...

Vi tabte barnet 3x i træk, alle 3 gange MA (Missed Abortion)... Alle 3x har jeg været hjemme og hjælpe min kæreste igennem aborten, alle gange hvor jeg har håndteret 'resterne' (begyndene foster+hinder) af graviditeten, fordi hun blødte voldsomt...

Under denne graviditets tidlige fase, havde jeg og min kæreste sex og da jeg trækker mig ud, er alt, ALT, smurt ind i blod... Vi troede straks det værste og min kæreste gik naturligvis i chock og skrig " Min Baby! Min Baby! " - Det skrig har virkelig brændt sig ind i mig

Til vores store overraskelse viste en scanning, efterfølgende dog, at ALT var OK Der var blot tale om et bristet blodkar... Fosteret var i live og har nu vokset sig til 20. uge - Så alt glæde ligger her i...

MEN!!! Jeg er plaget af dårlige drømme som kommer og går... Jeg er Falck Redder og havde en møg-træls opgave i den periode hvor vi mistede/prøve at blive gravid på ny... Jeg skulle køre et for-tidlig-født forster til obduktion, hvor en portør var tvunget til at åbne kisten i min tilstedeværelse...

I tiden efter, selvom alt nu går fantastisk og jeg kan se frem til at blive far i Februar, ja så er jeg begyndt at få onde drømme...

Drømme, hvor jeg føler en tung skyld og smerte over at jeg fik min kæreste til at bløde så voldsom under sex, drømme hvor jeg ser at hun abortere pga mig... Drømme hvor skriget "Min Baby! Min Baby" gentager sig igen og igen, indtil jeg vågner op badet i kold sved...

Skriver dette indlæg, for at høre om andres drømme under svære graviditeter, og dels for at få tankerne skrevet ned... Har mange gode kolleger og en fantastisk kæreste som jeg snakker med omkring disse drømme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

Monski

Martin88 skriver:

Mig og min kæreste har haft en lidt hård start på det at starte vores familie...

Da vi besluttede os for at få vores første barn, var vi glade og optimistiske... Men det viste sig hurtigt at blive noget af det mest udfordrende i vores parforhold nogensinde...

Vi tabte barnet 3x i træk, alle 3 gange MA (Missed Abortion)... Alle 3x har jeg været hjemme og hjælpe min kæreste igennem aborten, alle gange hvor jeg har håndteret 'resterne' (begyndene foster+hinder) af graviditeten, fordi hun blødte voldsomt...

Under denne graviditets tidlige fase, havde jeg og min kæreste sex og da jeg trækker mig ud, er alt, ALT, smurt ind i blod... Vi troede straks det værste og min kæreste gik naturligvis i chock og skrig " Min Baby! Min Baby! " - Det skrig har virkelig brændt sig ind i mig

Til vores store overraskelse viste en scanning, efterfølgende dog, at ALT var OK Der var blot tale om et bristet blodkar... Fosteret var i live og har nu vokset sig til 20. uge - Så alt glæde ligger her i...

MEN!!! Jeg er plaget af dårlige drømme som kommer og går... Jeg er Falck Redder og havde en møg-træls opgave i den periode hvor vi mistede/prøve at blive gravid på ny... Jeg skulle køre et for-tidlig-født forster til obduktion, hvor en portør var tvunget til at åbne kisten i min tilstedeværelse...

I tiden efter, selvom alt nu går fantastisk og jeg kan se frem til at blive far i Februar, ja så er jeg begyndt at få onde drømme...

Drømme, hvor jeg føler en tung skyld og smerte over at jeg fik min kæreste til at bløde så voldsom under sex, drømme hvor jeg ser at hun abortere pga mig... Drømme hvor skriget "Min Baby! Min Baby" gentager sig igen og igen, indtil jeg vågner op badet i kold sved...

Skriver dette indlæg, for at høre om andres drømme under svære graviditeter, og dels for at få tankerne skrevet ned... Har mange gode kolleger og en fantastisk kæreste som jeg snakker med omkring disse drømme...

Jeg mistede i uge 9, lige inden jeg blev gravid denne gang. Er 24+4 nu og har den sidste måneds tid haft mareridt hver eneste nat, de handler altid om at jeg mister barnet eller at jeg føder for tidligt og vores barn dør eller har meget alvorlige skader.
Det er virkelig forfærdeligt
Desværre kan man jo ikke gøre noget som helst men håber at i snart får det bedre og at det går over igen

Anmeld

1. oktober 2013

Momo

Hvor er det flot du skriver her inde også. 

Først så synes jeg du skal gå til lægen og måske få en henvisning til en psykolog så du lige kan komme i bund med de tanker. 

I har været igennem noget rigtigt hård flere gange også din oplevelse på din vagt, der ikke noget at sige til du har de drømme. 

Jeg tror det meget vigtigt du får snakket det igennem med en prof så du ikke ænder med at få en fødselsdep. for den kan mænd nemlig sagtens få også. 

Håber på det bedste for jer 

Anmeld

1. oktober 2013

ano14316

Martin88 skriver:

Der gør mig ondt det i har måtte være igennem.
Det må have været så hårdt!

Jeg synes det har været en meget fornuftig tanke at skrive der ned.
Men jeg tænker at det kunne være en rigtig god idé at snakke med en professionel en gang eller to.
En der kan forvisse dig om at det er en naturlig reaktion,men også kan få dine tanker sat på plads i reolen så de ikke ligger og flyder om natten..
Måske har du nogen igennem dit arbejde ellers er jeg sikker på at din læge vil give en henvisning...

Håber alt godt for jer!

Anmeld

1. oktober 2013

ErSkruk

Jeg ved ikke om det vil virke og har ikke nogen faglig grund for at sige det, men har til gengæld selv prøvet at følgende har virket på mine søvnproblemer.

I en periode havde jeg meget svært ved at falde i søvn og når jeg endelig faldt i søvn, så havde jeg slemme mareridt om alverdens ting, fra at jeg blev jagtet af fremmede til min kæreste døde osv.

I den rigtig slemme periode fik jeg min kæreste til at massere mig lige inden jeg skulle sove. Især øvre ryg og nakke fik mig til at slappe rigtig meget af. Til slut blev jeg nusset i hovedbunden, hvorefter lyset blev slukket og jeg faldt i søvn og uden mareridt.

Jeg kunne tydeligt mærke forskel på dagene hvor min kæreste masserede mig inden sengetid og de dage hvor han ikke gjorde.

Jeg er heldigvis ovre problemet nu, men jeg er dybt taknemmelig for min kærestes hjælp.

Jeg er ved at uddanne mig til fysioterapeut og ved, at en afslappet flad hånd der trykker roligt ned i huden op ad ryggen til nakken og bløde strøj nedad ryggen igen (hånden må ikke løftes fra huden) har en beroligende og behagelig effekt. Sørg for at der er lidt olie eller creme på huden så hånden kan glide.

For ikke at belaste din kæreste for meget, så er en hånd nok og hun kan evt ligge eller sidde ved siden af. :-)

Brug det hvis du har lyst eller lade være, jeg håber i hvert fald, at det snart går over. :-) og tillykke med at du skal være far!

Anmeld

1. oktober 2013

Rockertand

Martin88 skriver:

Jeg studser over, at du er Falck-redder.....hvis du prøver at træde 2 skridt tilbage fra den grimme oplevelse og tager fagkasketten på - så ville du håndtere en grim oplevelse på arbejdet med debriefing, I taler sammen og får på den måde bearbejdet og talt det ud af kroppen. Din oplevelse på hjemmefronten er ikke anderledes, og det er uanset, at du føler skyld, det skal stadig bearbejdes og tales om - så undersøg, hvad I har af tilbud via arbejdet, det var en arbejdsrelateret hændelse, der triggede dine følelser og mareridt, så det fik lov at fylde så meget som nu, og det er ikke hensigtsmæssigt, at du har denne ubearbejdede oplevelse med i bagagen, du kan risikere at gå i baglås, hvis du kaldes til en lignende situation på arbejdet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.