Får man ekstra SU pr. fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. oktober 2013

SRP

Hej piger

Er det rigtigt forstået, at man får 12 fødselsklip pr. fødsel? Dvs. at hvis man læser en videregående uddannelse på 5 år og går på barsel to ganage i løbet af uddannelsen så har man i princippet 2 hele år (24 klip) ektra SU?

og er det korrekt forstået at man i forvejen har et års ekstra SU end uddannelsen er nomeret til dvs. 6 år eller 70 klip mener jeg det er altså 5 år og 10 måneder?

Så fødselsklippene er udover de 70 klip?

Håber I forstår mit spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

SRP

SRP skriver:

Hej piger

Er det rigtigt forstået, at man får 12 fødselsklip pr. fødsel? Dvs. at hvis man læser en videregående uddannelse på 5 år og går på barsel to ganage i løbet af uddannelsen så har man i princippet 2 hele år (24 klip) ektra SU?

og er det korrekt forstået at man i forvejen har et års ekstra SU end uddannelsen er nomeret til dvs. 6 år eller 70 klip mener jeg det er altså 5 år og 10 måneder?

Ramme for SU til videregående uddannelse:   70           klip
+ Udvidelse for uddannelse på over 58 måneder [Note 1]:            0           klip
+ Tillæg på grund af rådsarbejde, sygdom eller andre særlige forhold:   0           klip
+ Ekstra klip på grund af fødsel:   12           klip
- Forbrug af klip:   50           klip
    heraf anden offentlig støtte: 0           klip  
Klip til rest inden for rammen:   32           klip
    heraf ekstra klip tildelt ved fødsel efter 1. januar           1996 [Note 2]: 12           klip  
Forbrugte ECTS-point:   0           point
Normeret studietid + 12 måneder:   36           klip
+ Opsparing i tidligere uddannelse:   0           klip
+ Tillæg på grund af rådsarbejde, sygdom eller andre særlige forhold:   0           klip
+ Ekstra klip på grund af fødsel:   12           klip
- Forbrug af klip i uddannelsen:   16           klip
    heraf anden offentlig støtte: 0 klip  
Klip til rest i uddannelsen:   32 klip         
Ramme for slutlånsklip:   12           klip
+ Tillæg af slutlånsklip:   0           klip
- Forbrug af slutlånsklip:   0           klip
Slutlånsklip til rest:   12 klip

Anmeld

1. oktober 2013

mn

SRP skriver:

Hej piger

det kommer an på hvornår man starte på uddannelsen om man har det ekstra års klip. Men ja du har 24 ekstra klip hvis du har fået 2 børn under din uddannelse, men de klip er jo normalt nogle man bruger som barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.