Tidlig scanning i 6. uge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.494 visninger
16 svar
12 synes godt om
1. oktober 2013

Rana

Hej..

Sidder her og kan ikke rigtig tænke på andet.

Jeg var til scanning i dag. Jeg er nok i 6. Uge. Men er ikke helt sikker,

da min menstruation er uregelmæssig. 

Gynækologen kunne ikke rigtig se  forsteret. Først til sidst. Men hun var ikke heæt sikker på at det var det eller om det var blommesække. Det fattede jeg ikke!

Men der var ikke noget hjerteblink. Og så siger hun at hun ikke kan love at der er nogeet liv endnu. Men at jeg skal scannes igen om 2 uger. 

Har det rigtig skidt og vil høre om andre har prøvet det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

Kofoed.

hvis du kun er i 6. uge, så er det meget normalt, at man ikke kan se så meget. hjertet starter først med at slå sidst i 6. uge, nogle mener det er 5+5, men tror det svinger. Og embryolet er jo ikke stort endnu, max 1 cm, men sikkert mindre, så tag den med ro og vent til scanningen om to uger, andet er der desværre ikke at gøre, selvom det er svært.

Anmeld

1. oktober 2013

Kofoed.

1. oktober 2013

Tulipan

Rana skriver:

Hej..

Gynækologen kunne ikke rigtig se  forsteret. Først til sidst. Men hun var ikke heæt sikker på at det var det eller om det var blommesække. Det fattede jeg ikke!

Men der var ikke noget hjerteblink. Og så siger hun at hun ikke kan love at der er nogeet liv endnu. Men at jeg skal scannes igen om 2 uger. 

Jeg har prøvet at blive skannet hvor der ikke var noget, men det var i uge 8-9 så der skulle de have set noget. Alligevel lod de mig gå i over 2 uger før jeg fik en abort fordi de ville være helt sikker på at det ikke udviklede sig til et foster.

Når du er usikker på din mens. og kun er uge 6, er der en rimelig sandsynlighed for at den bare ikke er nået længere.
Så opgiv ikke håbet endnu, men lad også vær med at sætte dine forhåbninger alt for højt.

Det blir nogle lange dage du skal vente, tro mig, men der er ikke andet at gøre end at prøve at få tiden til at gå med noget andet
Og hvis det går galt så husk at det er helt okay at du bliver ked af det selvom der ikke rigtigt var noget. Det tog mig måneder at komme mig over min missed abortion. Skriv en PB hvis du har brug for at snakke

Anmeld

1. oktober 2013

LMX

Det er helt normalt.. Så ta du det bare roligt. I uge 6 ses kun getationssækken. Det er ikke tit man kan se embryo allerede der. Vent en uge eller to og så ser du sikkert en fin lille reje med hjertebink 

Anmeld

1. oktober 2013

Rana

Jeg har det meget bedre piger.  Tak skal I have

Anmeld

1. oktober 2013

Trekløver(:

Rana skriver:

Hej..

Det er helt normalt, du er så kort tid henne, at man ikke kan forvente at se noget foster endnu, da den kun er nogle få milimeter. 

Anmeld

1. oktober 2013

l.kjoeller

Rana skriver:

Hej..

Ved 5+6 så man kun blommesæk ved mig.  uge 7 var der hjerte blink . Derfor de på fertilitetsklinikker skander mellem 7 og 8 uge. Der er stadig gode chancer 

Anmeld

2. oktober 2013

Rana

Det var egentlig gynækologen der gjorde det værre.  Hun sagde de ting som var det et æble hun snakkede om

Anmeld

22. oktober 2013

Simplyred

Hvad endte det her med?

var selv til ts i går, og hun mente at jeg var 5+1, men der var kun blommesæk og blomme at se, ikke noget foster....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.