Jeg tror, du må finde ud af, hvad du virkelig vil.
Hvis du virkelig VIL have den uddannelse, så finder du også kræfterne til at lave regler for dig selv. F eks, ingen internet efter kl 9 om aftnen. (At hænge foran skærmen hele aftnen/halve natten kan afgjort give problemer med nattesøvnen).
Indret så vidt mulig dit soverum, så det absolut eneste, du gør der, er at sove. Ingen datamaskiner eller tv eller lignende i sengen. Det lyder lidt strengt, men det er jo vist ved forskning, at hvis man f eks ofte ligger på sengen og surfer på internet, så er det ubevidst det, hjernen forventer, når man går i seng om aftnen, og så falder den ikke til ro, som den er nødt til, hvis man skal klare at falde i søvn.
Jeg ved ikke, om det har noget med skoletræthed at gøre, men det lyder for mig, somom du har mistet fokuset i det, du er i gang med.
Måske kan det hjælpe at sætte sig ned og lave en liste, hvor du prioriterer vigtigheden af de ting, du gør i hverdagene, og så må du så ud fra den liste vælge, hvad du skal bruge din tid på. Hvad er det egentlig, som er vigtigst for dig? For det lyder jo ikke, som om du har energi til det hele, så du er muligvis nødt til at vælge.
Lykke til med det hele!
Anmeld