Mærke liv i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Ja jeg bliver nød til at høre nu, da der er meget delte meninger her.

Nogle mener at det er helt urealistisk at mærke liv tidligt, og andre mener at i nogle tilfælde allerede kan mærkes helt ned til uge 10.

Følelsen i uge 10 er meget små slag i et lille område.

Jeg er 2. gangs gravid og jeg har mærket det meget tidligt denne gang. Jeg vidste endda hvilken side barnet lå i til nf, og jeg havde også ret.

Nu vil jeg bare gerne høre jeres meninger og oplevelser 

Da jeg ventede Anthon, mærkede jeg ham første gang da jeg var ca. 22 uger henne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Anonym trådstarter

Mi&Mi skriver:

Med første barn mærkede jeg liv første gang i uge 19, og anden gang uge 15.

Jeg har svært ved at tro at folk kan mærke liv i f.eks. uge 8, da baby er så lille så lille, og det lige så godt kunne være tarmene, MEN folk kender deres egen krop bedst, og siger de, at de kan mærke liv, ja men så er det nok også det de gør

....jeg har dog mærket "liv" uden at være gravid, tarmene kan snyde ret meget

Jeg har også meget svært ved at tro man allerede kan mærke noget i uge 8. Men i uge 10 tror jeg mere på man kan mærke en lille smule.

Men som du jo skriver, folk kender deres egen krop bedst 

Anmeld

30. september 2013

-Milla-

Hov, havde ikke læst du var 2.gangs gravid, så jeg stemte uge 14-16, som var i min første graviditet.
I denne var det 12-13 uge vist.
Nu i uge 17 kan jeg tydeligt mærke hvordan babyen bevæger sig rundt nederst i maven.

Anmeld

30. september 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

Nogle mener at det er helt urealistisk at mærke liv tidligt, og andre mener at i nogle tilfælde allerede kan mærkes helt ned til uge 10.

Jeg er 2. gangs gravid og jeg har mærket det meget tidligt denne gang. Jeg vidste endda hvilken side barnet lå i til nf, og jeg havde også ret.

første gang mærkede jeg liv 20+0 præcis.. anden gang mærkede jeg liv allerede i uge 13+ ca 

Anmeld

30. september 2013

Dafnies

Jeg er gravid med første barn og mærkede liv første gang i uge 17. Jeg mærkede aldrig bobler, men rigtige spark. Min kæreste kunne også mærke de allerførste spark uden på maven.. Herefter gik der tre uger før jeg mærkede liv igen, men så har jeg også mærket masser af liv hver dag lige siden

Anmeld

30. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg har sagt 16-18 for da begyndte jeg at have en boblen/sitren, men var ikke sikker. Der var så ingen tvivl da jeg var ca. 20 uger henne og kort efter kunne det da også ses tydeligt...

Anmeld

30. september 2013

Anonym101

Jeg mærkede liv første gang i 18. graviditetsuge og har mærket hende siden hver dag 19. uge og her i 20. uge mærker jeg hende hele tiden

Anmeld

30. september 2013

CroQuis

Jeg har svaret uge 14-16 og er 1. gangs gravid

Mærkede de første små "smølfespark" uge 16+0 og har mærket ham/hende hver dag siden..

Men ugerne op til de første "smølfespark" mærkede jeg loftbobler, som jeg dengang var i tvivl om var tarmgas eller baby, men ved nu, at det var baby 

Anmeld

30. september 2013

Christabelle

Jeg er førstegangs og mærkede liv i 16+3/4.

Anmeld

3. oktober 2013

Wik

Det er muligt at du mærker det MEGET tidlig denne gang, måske ligger moderkage så du har mulighed for at mærke en del, og din vægt skulle også have betydning. Det er da SÅ hyggeligt, men bliv ikke bange hvis du pludselig ikke mærker noget nogle dage eller uger, det var meget forskelligt for mig. En dag meget liv den næsten intet at mærke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.