Dumt spørgsmål!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. september 2013

Anonym trådstarter

Er mysli sund? Var lige oppe og diskutere med min veninde : ))) altså den med nødder og ikke chokolade.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Dinna88

nogle udgaver er. der er mange kulhydrater i, men for personer, der ikke skal tabe sig, så er det godt om morgenen 

Anmeld

30. september 2013

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

nogle udgaver er. der er mange kulhydrater i, men for personer, der ikke skal tabe sig, så er det godt om morgenen 

Nå... Du dur det ikke til en buddet pige som mig hved du hvilken udgaver der er sunde ? Er bare så glad for nødde blandingen.

Anmeld

30. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er ofte for meget sukker og fedt i produkterne. Men det kommer meget an på produktet, om der er tørrede frugt i, om det er baseret på havregryn eller nødder. Undgå produkter med for mange tørrede frugter, og gå efter fuldkorn. 

Kornkammeret økologisk musli er ok. Men der er vist heller ikke mange nødder i. Du kan jo også lave din egen. 

Anmeld

30. september 2013

asphodel

Anonym skriver:

Er mysli sund? Var lige oppe og diskutere med min veninde : ))) altså den med nødder og ikke chokolade.

Kig på næringsindholdet på bagsiden. En sund mysli skal have minimum 8 g kostfiber pr. 100 g, mindre end 10 g fedt og mindre end 15 g sukker, og intet tilsat sukker, kun et naturligt indhold fra fx rosiner o.l.

Anmeld

30. september 2013

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Kig på næringsindholdet på bagsiden. En sund mysli skal have minimum 8 g kostfiber pr. 100 g, mindre end 10 g fedt og mindre end 15 g sukker, og intet tilsat sukker, kun et naturligt indhold fra fx rosiner o.l.

Mange tak. Skal lige se på indholdsfortegnelsen når jeg kommer hjem.

Anmeld

30. september 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Der er ofte for meget sukker og fedt i produkterne. Men det kommer meget an på produktet, om der er tørrede frugt i, om det er baseret på havregryn eller nødder. Undgå produkter med for mange tørrede frugter, og gå efter fuldkorn. 

Kornkammeret økologisk musli er ok. Men der er vist heller ikke mange nødder i. Du kan jo også lave din egen. 

Lave min egen tror lige jeg Googler en opskirft. Tak

Anmeld

30. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Lave min egen tror lige jeg Googler en opskirft. Tak

Det er ikke så svært! Du kan jo putte i hvad du vil.. nødderne kan ristes på en pande i honning Det kan sagtens holde sig flere dage, så du kan lave din blanding til en hel uge. 

Anmeld

30. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Der er typisk meget sukker i, i form af tørret frugt. Du kan lave din egen der består af havregryn, nødder og evt. lidt rosiner. Men alt det søde i müsli er pr. definition = sukker og derfor ikke sundt.

Anmeld

30. september 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Nå... Du dur det ikke til en buddet pige som mig hved du hvilken udgaver der er sunde ? Er bare så glad for nødde blandingen.

Du kan se det på pakken. Kig efter hvor mange kcal der er i per portion. Det må ikke være ret højt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.