Liftnet ulovligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Katjaro skriver:

problemet er ikke om de ligger ned eller ej, men at de ligger fastspændt og helt statisk.

Det jeg gør når indkøbsturen overstiger 20 min er enten at have barnet i slynge eller vikle, eller i drømmeposen/liften i vognen.

Der er mange måder man kan undgå autostolen.

Hilsen Katja

det var såmænd også kun et foreslag til vedkommende.... personligt ville jeg aldrig lade mit barn sidde i stolen, men samtidig har jeg en ryg der forhindrer mig i at bruge slynge og bære sele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Autostolen fra Emmaljunga er ikke testet særlig sikker hos FDM, så den ville jeg ikke anbefale.... Jeg regner selv med at bruge voksipose, hvis jeg skal ud og handle, for jeg vil ikke have en lift, da de jo ikke kan bruge den særlig lang tid, så jeg synes et eller andet sted, det er spild af penge.

det er den med base der tester dårligt...

Anmeld

21. juli 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

det er den med base der tester dårligt...

Det er rigtigt. Sorry jeg ikke lige fik det med

Anmeld

21. juli 2009

Pige2009

Husk at træd varsomt mht. autostole, for sikkerhedsgodkendelserne kan ofte være ret misvisende, da kravene til sikkerhed i EU er harmoniseret, hvilket betyder, at der ikke stilles de store krav
http://www.taenk.dk/test/autostole/eu/

Anmeld

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Det er rigtigt. Sorry jeg ikke lige fik det med

det er lidt vigtigt jo :0)

Anmeld

21. juli 2009

Pige2009

ka-ri-na skriver:

det er lidt vigtigt jo :0)

Jeg vil sige meget, og det er jo tankevækkende. Ligesom det også er tankevækkende, at nogen er villige til at sætte deres børn sikkerhed på spil.

Anmeld

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Jeg vil sige meget, og det er jo tankevækkende. Ligesom det også er tankevækkende, at nogen er villige til at sætte deres børn sikkerhed på spil.

ja tak jeg kender flere der har kørt med deres børn bare i liften uden net og ikke spændt fast eller noget... ja det kan godt være man er ked af at vække dem men mon ikke man også er ked af det hvis uheldet er ude og man selv er skyld i at det gik værre end det kunne være gået :0)

Anmeld

21. juli 2009

Louise mortil4

jeg bruger strækviklen til Nanna når vi er ude at handle, eller hendes lift. Viklen er så dejlig nem at ha med og hun sidder bare så godt der i, det gøde ved viklen er også at hun ikke bliver tung at gå med som i bæreselerne, hendes vægt er jo fordelt over hele overkroppen og ikke bare skuldrene.

Men eller så kan en dyne da bruges, til at lægge i bunden af vognen så barnet kan ligge der.

Liftnet er vist ikke ulovligt at bruge endnu, men det er helt sikkert ikke sikkert for barnet at ligge der i. Nanna sidder ALTID  i sin autostol, lige som hendes storesøstre ALTID  har gjort og stadig gør det. Kun Freja er ikke i autostol, hun er så stor at hun kan sidde på en selepude i stedet.

Knus Louise

Anmeld

22. juli 2009

CGTN

Nu har jeg læst jeres inlæg og set videon der er ret forurolignende, men jeg spørger ikke pga handle-ture, for har slet ikke kørekort, så det bliver med barnevogn lige meget hvad, nej jeg spørger fordi vi skal til sjælland (5-6 timers kørsel) og holde jul og der er lillemanden kun omkring 1 mdr gammel...

Ved godt det lyder skørt og køre så langt med en lille én og har ikke brug for og blive dømt på det, men bliver nødt til at tage derover, for ellers ender det i en kæmpe diskussion med min mor og længere uvenskab fordi jeg ikke kommer over for tredje år i træk...

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

CGTN skriver:

Nu har jeg læst jeres inlæg og set videon der er ret forurolignende, men jeg spørger ikke pga handle-ture, for har slet ikke kørekort, så det bliver med barnevogn lige meget hvad, nej jeg spørger fordi vi skal til sjælland (5-6 timers kørsel) og holde jul og der er lillemanden kun omkring 1 mdr gammel...

Ved godt det lyder skørt og køre så langt med en lille én og har ikke brug for og blive dømt på det, men bliver nødt til at tage derover, for ellers ender det i en kæmpe diskussion med min mor og længere uvenskab fordi jeg ikke kommer over for tredje år i træk...

der er ikke noget dumt i det!

bare sørg for at holde nogen pauser så er der ingen skade sket! eller har i evt. familie eller bekendte på vejen? så kunne i overnatte halvvejs og så køre resten af vejen næste dag :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.