Malke ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2013

phoebebusch

Trinebaby skriver:

Okay hvordan holder man det ved lige

Ved at pumpe hver anden time ca. Inklusiv natten. Det gjorde jeg mens mine børn var på neonatal afdelingen, de var for svage til at amme, jeg ammede dem normalt da de blev stærke nok. Og det er selvfølgelig takket være brystpumpen (;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2013

phoebebusch

Trinebaby skriver:

Kan man gøre så man kun malker ud og giver i flaske ?

Jeg ved ikke hvorfor du vil gøre det på den måde, for selve amningen er et tidspunkt på dagen hvor man får ro og tilknytning til barnet. Jeg dømmer ikke, jeg var selv nødt til det med mine 2 for tidligt fødte, jeg synes næsten bare det var dobbelt arbejde, for du pumper mælken ud, for så at bruge samme tid på at made barnet med mælken, og så skal du gøre både flasker og pumpe ren.. det er bare en erfaring jeg har haft inde på livet 2 gange, og jeg synes bare det var en enorm lettelse da jeg bare kunne nøjes med at amme. 

Derfor undrer det mig lidt at du vil gå igennem alt det, frivilligt (;

Anmeld

30. oktober 2013

modesty

Du skal være opmærksom på at mange kvinders mælkeproduktion daler når de kun malker ud. Derfor ender mange med at give MME, da der ikke er nok brystmælk (og de ikke orker det kæmpe stykke arbejde der ligger i at holde produktionen ved lige).

Så jeg ville kun gøre det hvis det var absolut nødvendigt og sidste udvej.

Anmeld

31. oktober 2013

Trinebaby

modesty skriver:

Du skal være opmærksom på at mange kvinders mælkeproduktion daler når de kun malker ud. Derfor ender mange med at give MME, da der ikke er nok brystmælk (og de ikke orker det kæmpe stykke arbejde der ligger i at holde produktionen ved lige).

Så jeg ville kun gøre det hvis det var absolut nødvendigt og sidste udvej.

Jeg ammer ikk mere da jeg fik svamp og det blev så slemt inden det blev opdaget så det gjorde for ondt

Anmeld

31. oktober 2013

Trinebaby

phoebebusch skriver:

Jeg ved ikke hvorfor du vil gøre det på den måde, for selve amningen er et tidspunkt på dagen hvor man får ro og tilknytning til barnet. Jeg dømmer ikke, jeg var selv nødt til det med mine 2 for tidligt fødte, jeg synes næsten bare det var dobbelt arbejde, for du pumper mælken ud, for så at bruge samme tid på at made barnet med mælken, og så skal du gøre både flasker og pumpe ren.. det er bare en erfaring jeg har haft inde på livet 2 gange, og jeg synes bare det var en enorm lettelse da jeg bare kunne nøjes med at amme. 

Derfor undrer det mig lidt at du vil gå igennem alt det, frivilligt (;

Ammer desværre ikk mere så malkede ud til jeg ikk havde mere mælk

Anmeld

31. oktober 2013

Trekløver(:

Trinebaby skriver:

Ammer desværre ikk mere så malkede ud til jeg ikk havde mere mælk

Jeg stoppede selv med at amme da min datter var 9 uger, og de sidste uger har jeg også malket ud, men der er heller ikke mere nu, så du er ikke ene om det Er også ked af ikke at amme mere, men heldigvis sidder en god mor ikke kun i brysterne

Anmeld

31. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg malkede ud de første seks uger af min datters liv, da jeg ikke kunne amme.

Da hun fik sit første appetitspring blev jeg dog nødt til at supplere med mme, da jeg ikke kunne producere nok mælk, da man ikke bliver stimuleret på samme måde som ved amning.

Hvis du vil malke ud, skal du gøre det lige så ofte, som du ville skulle amme, ellers falder produktionen.

Min veninde gjorde det konsekvent hver anden time, da hendes første var født, og hun malkede ud i fire måneder uden at supplere, så det kan godt lykkes.
Det er dog et kæmpe arbejde i forhold til amning men helt sikkert det værd, hvis man ikke kan/vil amme

Anmeld

31. oktober 2013

Trinebaby

M_V skriver:

Jeg stoppede selv med at amme da min datter var 9 uger, og de sidste uger har jeg også malket ud, men der er heller ikke mere nu, så du er ikke ene om det Er også ked af ikke at amme mere, men heldigvis sidder en god mor ikke kun i brysterne

Var ked a det i lang tid for følte ikk jeg var Go nok til min søn men nu har jeg det bedere med det

Anmeld

31. oktober 2013

Trekløver(:

Trinebaby skriver:

Var ked a det i lang tid for følte ikk jeg var Go nok til min søn men nu har jeg det bedere med det

Åh den følelse havde jeg også

Men dejligt at du har det bedste med det nu

Anmeld

31. oktober 2013

M (:

Trinebaby skriver:

Ja, det kan man sagtens.

Jeg ammede fuldt i 2 mdr. (malkede ud ved siden af 1-2 gange/døgn, for at holde produktionen kunstigt oppe), malkede ud supplerende til til amningen i 3 mdr, til fuldt behov til han var 4 mdr., og supplerende (til mme) til han var 6 mdr. 

Jeg endte med at supplere med MME fordi jeg ikke længere havde overskud og glæde ved min søn med de mange, hyppige udmalkinger, men kunne fint holde mælkeproduktionen oppe. 

Det skal dig siges, at udmalkning er BENHÅRDT ARBEJDE, da man både skal bruge den normale ammetid på at malke ud og derudover også varme, give og rengøre flasker. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.