hjælp med jern tildskud pille hvornår tager i jeres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
7 svar
4 synes godt om
28. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
jeg kan ikke huske hvad de sagde på apoteket skal der gå en time fra man har spist før man må tage den og skal der så gå en time mere inden man må spise igen? Altså 3 timer uden mad?

Det var sådan jeg har forstået det og jeg er ved at være træt af ikke at kunne spise 3 timer hver aften når det er der jeg kan få mest ned.

Hvordan tager i jeres jern tilskud?
Og har jeg forstået det helt forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

Menne

Jeg tager min lige inden sengetid.. Men tror ikke du skal tá det så nøje.. Find et tidspunkt, hvOr du husker den.. 

Anmeld

28. september 2013

anna111

Menne skriver:

Jeg tager min lige inden sengetid.. Men tror ikke du skal tá det så nøje.. Find et tidspunkt, hvOr du husker den.. 

Okay tak men er det ikke noget med man ikke må spise lige før eller er det lige efter?

Anmeld

28. september 2013

Menne

Jo man anfaldergodt nok, at den ikke tages sammen med mad for den bedste optagelse.. Men min læge sagde, at det vigtigste var, at jeg huskede den... Han var sådan set ligeglad om jeg så tog alle mine piller sammen med min morgenmad, hvis det var det nemmeste for mig..

Anmeld

28. september 2013

anna111

Menne skriver:

Jo man anfaldergodt nok, at den ikke tages sammen med mad for den bedste optagelse.. Men min læge sagde, at det vigtigste var, at jeg huskede den... Han var sådan set ligeglad om jeg så tog alle mine piller sammen med min morgenmad, hvis det var det nemmeste for mig..

Okay tusen tak så begynder jeg bare at tage den inden jeg går i seng og så gider jeg ikke faste en time før

Anmeld

28. september 2013

Mie89

anna111 skriver:

Okay tak men er det ikke noget med man ikke må spise lige før eller er det lige efter?

Det er sådan set lige meget hvornår på dagen du tager pillen. Grunden til at du helst ikke må tage den sammen med et måltid, er fordi kalk og jern sætter hinanden lidt ud af spil.. Altså optager du ikke ligeså meget af jernen, hvis du får kalk samtidig med - og kalk er meget svært at undgå i kosten 

Til gengæld er det super godt at tage jern-pillen med et glas juice eller et stykke frugt, da c-vitaminen skulle være med til at øge optaget af jern 

Håber det giver mening 

Anmeld

29. september 2013

camilla10

anna111 skriver:

jeg kan ikke huske hvad de sagde på apoteket skal der gå en time fra man har spist før man må tage den og skal der så gå en time mere inden man må spise igen? Altså 3 timer uden mad?

Det var sådan jeg har forstået det og jeg er ved at være træt af ikke at kunne spise 3 timer hver aften når det er der jeg kan få mest ned.

Hvordan tager i jeres jern tilskud?
Og har jeg forstået det helt forkert?

Du må ikke spise kalk (mælk, ost o.lign.) halvanden time før og efter du tager jerntabletten, som helst skal tages sammen med noget c vitamin fx en frugt. Det er vigtigt, da jernet ellers ikke optages ordentligt. Taler af bitter erfaring..

Anmeld

29. september 2013

CroQuis

Tager min til morgenmaden med et glas appelsinjuice 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.