magnesia dak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.397 visninger
10 svar
1 synes godt om
28. september 2013

Anonym trådstarter

hvor mange må man tage om dagen...

skal havde fat i lægen på mandag mistænker at havde mavesår efter operation og smertestlilling var for hård mod min mave... vagtlægen vil ikke hjælpe selv om hun forslog de piller over telefon ...

hvor mange må man tage om dagen fatter ikke lige den beskrivelse og det gør manden heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

MorDk

Altså man bør ikke tage dem uden lægens anvisning, men du skriver du har snakket med vagtlægen? H*n nævner disse piller, men vil ikke hjælpe? Hvad mener du? Magnesia er håndkøb så i princippet kan du købe dem uden recept. Men man skal være varsom med "bare" at tage medicin.

Magnesia "DAK" anvendes mod forstoppelse og f.eks sure opstød.

Tager du smertestillende eller? For man skal være forsigtig med at anvende magnesia hvis man også tager smertestillende. Specielt dem fra NSAID-gruppen f.eks ibuprofen.

Men jeg ved du må tage mellem 1-3 tbl. men det kommer jo an på hvad der skal "behandles"

Håber du finder ud af det.

Anmeld

28. september 2013

ano14316

Anonym skriver:

hvor mange må man tage om dagen...

skal havde fat i lægen på mandag mistænker at havde mavesår efter operation og smertestlilling var for hård mod min mave... vagtlægen vil ikke hjælpe selv om hun forslog de piller over telefon ...

hvor mange må man tage om dagen fatter ikke lige den beskrivelse og det gør manden heller ikke

Du må tage 1-2 tabletter efter behov...

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

Altså man bør ikke tage dem uden lægens anvisning, men du skriver du har snakket med vagtlægen? H*n nævner disse piller, men vil ikke hjælpe? Hvad mener du? Magnesia er håndkøb så i princippet kan du købe dem uden recept. Men man skal være varsom med "bare" at tage medicin.

Magnesia "DAK" anvendes mod forstoppelse og f.eks sure opstød.

Tager du smertestillende eller? For man skal være forsigtig med at anvende magnesia hvis man også tager smertestillende. Specielt dem fra NSAID-gruppen f.eks ibuprofen.

Men jeg ved du må tage mellem 1-3 tbl. men det kommer jo an på hvad der skal "behandles"

Håber du finder ud af det.

lægen sagde jeg kunne tage dem indtil mandag til jeg kunne komme til egen læge

har ingen bil og jeg er ikke syg nok til hjemmebesøg jo

og vi havde pillerne herhjemme pga forstppelse.

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du må tage 1-2 tabletter efter behov...

om dagen ?

Anmeld

28. september 2013

MorDk

Anonym skriver:

lægen sagde jeg kunne tage dem indtil mandag til jeg kunne komme til egen læge har ingen bil og jeg er ikke syg nok til hjemmebesøg jo og vi havde pillerne herhjemme pga forstppelse.

Ok... Hvorfor vil du tage dem?

Du må tage 1-3 tbl. Mener de er på 500mg stykket.

Anmeld

28. september 2013

MorDk

om dagen ?

Nej efter behov så 1-2 tbl. pr. gang.... der står ikke rigtig maxdosis...

Anmeld

28. september 2013

ano14316

Anonym skriver:

om dagen ?

Nej når du har behov for det...
Nu f.eks. og inden du går i seng.. hvis du vågner af det i løvet af natten... Når du står op osv... Og sørg for massere af små måltider så du dæmper mavesyren, så du mere eller mindre spiser lidt hele riden.. drik mælk..

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Nej når du har behov for det...
Nu f.eks. og inden du går i seng.. hvis du vågner af det i løvet af natten... Når du står op osv... Og sørg for massere af små måltider så du dæmper mavesyren, så du mere eller mindre spiser lidt hele riden.. drik mælk..

tak for svar

Anmeld

28. september 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Nej efter behov så 1-2 tbl. pr. gang.... der står ikke rigtig maxdosis...

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.