Barnevogn og overtro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Få en ny barnevogn hjem før barnet er født, eller vente?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.319 visninger
11 svar
2 synes godt om
28. september 2013

sulo

Hvor højt op går i op i det med at få barnevognen hjem før barnet er født?

Sagen er den at vi har fået en brugt barnevogn foræret til ekstra vogn som står i skuret og har lige bestilt en helt ny Odder Zip hos babysam som skulle komme hjem om ca 3 uger.

Når man køber for så stort et beløb hos babysam, får man jo et gavekort på 10% til at købe varer for, men men, fik lige af vide da jeg betalte resten af beløbet, at man ikke får gavekortet før alt er afhentet, dvs barnevognen.

Havde jo regnet med at det gavekort skulle gå til nogle af de sidste ting vi skal bruge til den bette inden han bliver født, men er lidt i tvivl om, om jeg bryder mig om at få vognen hjem før tid, ang den gamle overtro.

Hvad ville i gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

BigHope13

sulo skriver:

Sagen er den at vi har fået en brugt barnevogn foræret til ekstra vogn som står i skuret og har lige bestilt en helt ny Odder Zip hos babysam som skulle komme hjem om ca 3 uger.

Når man køber for så stort et beløb hos babysam, får man jo et gavekort på 10% til at købe varer for, men men, fik lige af vide da jeg betalte resten af beløbet, at man ikke får gavekortet før alt er afhentet, dvs barnevognen.

Havde jo regnet med at det gavekort skulle gå til nogle af de sidste ting vi skal bruge til den bette inden han bliver født, men er lidt i tvivl om, om jeg bryder mig om at få vognen hjem før tid, ang den gamle overtro.

Hvad ville i gøre

jeg tror ikke en fis på det
den barnevogn vi har bestilt er hjemme i butikken en mdr før termin det vil sige her i starten af oktober, og jeg må da sige at så snart jeg får melding om den er kommet fræser jeg afsted efter den Barnevognen er min prikken over i´et , når den er hjemme så er alt klar.

skulle der ske noget med barnet ville det ske uanset hvad,

Anmeld

28. september 2013

Kløver

Vi hentede ikke barnevognen før vores søn var født vi havde kun fået lift og pusletaske med hjem, men ved lillesøster var den her jo da vi genbrugte og så havde en brugt til når den ældste var hjemme fra dagpleje, de sover begge stadig i barnevogn

Anmeld

28. september 2013

MorTil4<3

jeg har ik haft ulykke og jeg har da haft begge mine drenges barnevogne hjem længe før de blev født

Anmeld

28. september 2013

Karla

sulo skriver:

Hvad ville i gøre

Her er det mere mine forældre og min mands forældre der går op i det
Jeg tror ikke selv på, at det bringer uheld på nogen måde at have en barnevogn til at stå hjemme, og stod det til mig, var sengen også redt.
Men det er jo ikke nødvendigt, at sengen er redt - dynerne har fået betræk på, de ligger bare i skabet, så venter af hensyn til vores forældre.
Barnevognen ville jeg også gerne have herhjemme, kan slet ikke vente med at få den hjem. Men også her lader vi være, pga. de kommende bedsteforældre. Nu er det også mine forældre der har foræret os barnevognen, så derfor synes jeg ikke vi kan tillade os at gå "imod" deres ønske

Var det ikke en mulighed at I hentede barnevognen når den var klar, og så lod den stå ved noget familie/venner indtil bebs er født? så er den da ikke hentet hjem

Anmeld

28. september 2013

Chevro

sulo skriver:

Hvad ville i gøre

Jeg er overtroisk, og har haft en super nem og skøn dreng uden problemer, hverken med søvn, kost og lign. Så jeg gør det overtroen foreskriver

Vi hentede barnevognen på vej hjem fra sygehuset! (:

Anmeld

28. september 2013

Stumpen

Jeg tænker så, hvad så når nummer 2 kommer og den skal overtage barnevognen der allerede er i huset?? Ej, jeg giver ikke rigtig noget for det.. Vi havde barnevognen og vuggen hjemme, men jeg må indrømme at jeg ikke havde lagt sengetøj på  Så lidt er jeg nok 

Anmeld

28. september 2013

lineog4

Har haft alt hjemme og fået 4 børn med hjem - overtroen er jo en praktisk foranstaltning - får man ikke barnet med hjem er det nemmere at glemme hvis der intet er til at minde en om det - og vel også økonomisk, man kan lade være at købe vognen hvis det er.

Men at det gør en forskel tror jeg ikke på - dog ved jeg bår man mister leder man efter det mindste man kunne have gjort anderledes så hvis du er det mindste i tvivl ville jeg finde et sted vognen kan stå så du føler du hqr gjort alt for det skal gå godt.

line

Anmeld

28. september 2013

Clisolka

sulo skriver:

Hvad ville i gøre

Jeg tror ikke på noget af det 

Da jeg ventede min ældste fik jeg barnevognen hjem ca. 6 uger før tid, så den var klar til at blive samlet - men den blev først samlet da vi var hjemme med Bella. 

Denne gang havde jeg jo barnevognen hjemme i forvejen - så hvad med overtro anden gang 

Anmeld

28. september 2013

wamse

Jeg går selvfølgelig ikke op i overtro, for det ligger ligesom i ordet, at det lige er en tand for meget - OVER-tro Ej det er ikke ment ondt overfor de som går op i det, men det er da nogle underlige ting, selvfølgelig bliver intet påvirket af, at man har barnevognen hjemme før barnets fødsel. Der sker absolut INTET pga det

Jeg har haft den hjemme ved mine tre, og det eneste der er galt med dem, er at de er lige så skøre som mig, med det er jo så genetisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.