Fondant eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
8 svar
3 synes godt om
27. september 2013

dollygirl

Hej piger
Jeg er højgravid og min søn har snart 3 årig fødseladag.

Vil gerne lave en lagkage som er nem men skal der fondant på eller bar flødeskum?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

Frk. Petersen

dollygirl skriver:

Hej piger
Jeg er højgravid og min søn har snart 3 årig fødseladag.

Vil gerne lave en lagkage som er nem men skal der fondant på eller bar flødeskum?

hvad med marcipan overtræk ?

Anmeld

27. september 2013

dollygirl

Frk. Petersen skriver:

hvad med marcipan overtræk ?

Er det nemmere?

Anmeld

27. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du skal overtrække den fint, ville jeg forsøge med marcipan i stedet og ellers flødeskum. synes fondant er flot osv, men det ødelægger kagen totalt, synes det smager virkelig skidt. 

Anmeld

27. september 2013

Michella2

fondant er klart pænest..

Hvis man ikke synes smagen er helt i top kan man købe fondant med smag 

Anmeld

27. september 2013

Frk. Petersen

dollygirl skriver:

Er det nemmere?

Har forstået at det skulle være nogenlunde ligesom fondant at have med at gøre.. Men smagen skulle virkelig være god..

Anmeld

27. september 2013

LMX

Nu er der jo delte meninger om hvordan fondant smager. Jeg bryder mig ikke selv om det, men det kan nemt pilles af hvis man ikke vil ha det.

Hvis du laver det selv så smager det klart bedst.

15 skumfiduser (Haribo)

4spsk vand

2 spsk olie

ca 1 pk flormelis

smelt fiduserne med olie og vand forsigtigt i microen. 30sek ad gangen til det er helt flydende. Og rør det op med flormelis til det har konsistens som modellervoks og ikke klistrer fast til bordet.

Hvis du vil overtrække med marcipan skal du lave overtræksmarcipan. Men husk på at det får en kedelig farve. Kan dog fint indfarves med pastafarver.

Det er nemt at overtrække med begge dele 

Anmeld

27. september 2013

Victoria2013

Jeg ville bare lave en helt klassisk lagkage med glasur og flødeskum - jeg må være ærlig og sige at jeg ikke kan se fidusen i spiselig kagepynt som folk bare piller af alligevel og ikke spiser. Spildte penge...

Lav en kage der både er flot og smager godt, det vil han sikkert være helt tilfreds med

Plus det er da den nemmeste lagkage man kan lave

Anmeld

27. september 2013

Mother-love

Fondant er meget nemmere at arbejde med end marcipan. Jeg har piskesmæld og kan ikke arbejde med marcipan, det er simpelthen for hårdt at rulle i.

Men du kan sagtens bruge flødeskum. Jeg har f.eks lige lavet en kage kun med flødeskum på toppen. Du kan evt. komme lidt frugtfarve i fløden før du pisker den så den får noget farve.
Du kan både sprøjte med en sprøjtepose og bare smører det på i et glat lag og så dekurerer med glasur.

Ved godt kagen ikke er så flot men det er 2. Gang med en sprøjtepose.
Men det så er så du kan se flødeskum med farve i. Du kan self bruge de farver du vil. Jeg kom lidt hindbær essens i for at få lidt hindbærsmag. Det var super godt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.