bliver enlig. hjælp søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. september 2013

Anonym trådstarter

Hvad skal jeg ordne, og hvor skal jeg ringe hen osv. Nogle enlige der vil hjælpe med mine spørgsmål.. Vi har tre børn sammen. Må vi have dem lige meget? Hvad med børnepenge? Hvem af os skal betale hvem penge hvis vi har dem lige meget ? Jeg kommer til at skulle stå for tøj og inst osv for det kan manden ikke overskue. Skal man møde op noget sted for fortælle man er enlig nu? Og vi er gift. Hvordan bliver vi separeret/skilt? Og har det noget at sige i forhold til noget? Vi er på kh og SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad skal jeg ordne, og hvor skal jeg ringe hen osv. Nogle enlige der vil hjælpe med mine spørgsmål.. Vi har tre børn sammen. Må vi have dem lige meget? Hvad med børnepenge? Hvem af os skal betale hvem penge hvis vi har dem lige meget ? Jeg kommer til at skulle stå for tøj og inst osv for det kan manden ikke overskue. Skal man møde op noget sted for fortælle man er enlig nu? Og vi er gift. Hvordan bliver vi separeret/skilt? Og har det noget at sige i forhold til noget? Vi er på kh og SU.

Så vidt jeg har forstået ( er ikke enlig) må i gerne have dem lige meget

den ene af jer skal have børnene registreret på adressen (mener også i kan dele det så 1 har 2 børn på adressen og 1 har 1 barn)

Børnepenge (børnefamilieydelse) går til den der har børnene registreret på adressen. Det vil så også være den person der betaler institution osv.
Den der ikke har børnene (eller kun har 1) må skulle betale til den der har børnene (og står for betalingen af udgifter)

Jeg ved ikke om i begge kan få enligydelse/forsørgerSU hvis begge har børn/barn registreret på adressen, men gætter på det ...

Jeg ville nok ringe til kommunen og forhøre mig

Anmeld

27. september 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Så vidt jeg har forstået ( er ikke enlig) må i gerne have dem lige meget

den ene af jer skal have børnene registreret på adressen (mener også i kan dele det så 1 har 2 børn på adressen og 1 har 1 barn)

Børnepenge (børnefamilieydelse) går til den der har børnene registreret på adressen. Det vil så også være den person der betaler institution osv.
Den der ikke har børnene (eller kun har 1) må skulle betale til den der har børnene (og står for betalingen af udgifter)

Jeg ved ikke om i begge kan få enligydelse/forsørgerSU hvis begge har børn/barn registreret på adressen, men gætter på det ...

Jeg ville nok ringe til kommunen og forhøre mig

Tak for svar. Skal helt sikker ringe til kommunen. Ved nogen om jeg skal bede om at snakke med min sagsbehandler eller skal jeg bare fortælle om situationen til personen der ta'r telefonen? Åh. Hader når jeg ikke har 100% tjek på alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.