Ahdh sangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.194 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Mor.sander

Faldt over denne sang på Youtube...

Det er en dreng der fortælle om sin ADHD til hans klassekammerater og ja, jeg fik sgu en klump i halsen, når han kommer til det vers i sangen, hvor han fortælle hvordan han har det når han ikke få taget sin medicin.

God fornøjelse www.youtube.com/watch

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

Bastian

Det er interessant at se det fra barnets perspektiv, meget meget sødt.

Hvor langt er I egentlig nået med udredningen? Vi er jo igang med at få udredt den yngste for autisme og ADHD. Vi har været til samtale og test på børnepsyk. Det næste er at PPR skal observere og teste i børnehaven, og så må vi se, om de har nok til at give en diagnose.

Anmeld

21. juli 2009

Mor.sander

Bastian skriver:

Hvor langt er I egentlig nået med udredningen? Vi er jo igang med at få udredt den yngste for autisme og ADHD. Vi har været til samtale og test på børnepsyk. Det næste er at PPR skal observere og teste i børnehaven, og så må vi se, om de har nok til at give en diagnose.

Tak, Bastian, fordi du spørger!

Jo, der har jo været en del problemer med at nå til udredningen.. Men det er der heldigvis kommet styr på nu.

Hans udredning skulle være startede på Bornholms børne og ungdomspsykiatsike d.30/7, men for en lille halv anden månedstid siden ringede vores børnelæge og fortalte at han at han nu havde ansagt en børne psykiater og derfor forslog han at vi kunne flytte hans udredning over til ham, da Simon var vant til at komme i huset, samt at de kende ham i forvejen, han kunne få en tid d.7/8.
Vi valgte at tage imod tilbudet, men det blev noget være rod at få hans udredning flyttet, det er det med at de forskellige instanser i regionen skal snakke sammen og det er de tilsyneladen ikke hammer gode til. Så først fik vi at vide, det ikke kunne lade sig gøre, hvorpå at børnelægen måtte tage fat i regionen, han fik den så flyttet, Dejligt... Og endnu bedre var det da jeg et par dage senere fik et brev fra børne og ungdoms psykiatisk, at de desværre måtte meddele at hans udredning måtte flyttet til 3 dec. Heldig at vi valgt at flytte ham, til børnelægen!!!

Nå men jeg har været til indledene samtale, hvor vi skulle gennemgå alt fra graviditeten, til nu... Og så starter udredningen for alvor d.7/8...
Glæder mig til at kunne se enden af tunnlen.

Hvor længe er der tilbage af jeres datters udredning ?

Anmeld

21. juli 2009

Mor.sander

Faldt forøvrigt over dette digt på en hjemmeside forleden kunne simpelthen ikke stå for det, samt deres autisme Støtte sjøjfe, lige som den man har for Aids mm...  Siden hedder Autism Awareness Graphice.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juli 2009

Bastian

Mor.sander skriver:

Tak, Bastian, fordi du spørger!

Jo, der har jo været en del problemer med at nå til udredningen.. Men det er der heldigvis kommet styr på nu.

Hans udredning skulle være startede på Bornholms børne og ungdomspsykiatsike d.30/7, men for en lille halv anden månedstid siden ringede vores børnelæge og fortalte at han at han nu havde ansagt en børne psykiater og derfor forslog han at vi kunne flytte hans udredning over til ham, da Simon var vant til at komme i huset, samt at de kende ham i forvejen, han kunne få en tid d.7/8.
Vi valgte at tage imod tilbudet, men det blev noget være rod at få hans udredning flyttet, det er det med at de forskellige instanser i regionen skal snakke sammen og det er de tilsyneladen ikke hammer gode til. Så først fik vi at vide, det ikke kunne lade sig gøre, hvorpå at børnelægen måtte tage fat i regionen, han fik den så flyttet, Dejligt... Og endnu bedre var det da jeg et par dage senere fik et brev fra børne og ungdoms psykiatisk, at de desværre måtte meddele at hans udredning måtte flyttet til 3 dec. Heldig at vi valgt at flytte ham, til børnelægen!!!

Nå men jeg har været til indledene samtale, hvor vi skulle gennemgå alt fra graviditeten, til nu... Og så starter udredningen for alvor d.7/8...
Glæder mig til at kunne se enden af tunnlen.

Hvor længe er der tilbage af jeres datters udredning ?

Kender sløjfen fra Facebook hvor jeg er medlem af mange grupper om autisme...

Som jeg skrev mangler vi, at PPR skal lave en observation og test. Det vil de gøre inden for de næste par uger. De resultater skal sendes til børnepsyk, som vil vurdere om der er nok til at stille en diagnose. Hvis ikke, tror jeg måske vi skal stille op til yderligere.

Anmeld

21. juli 2009

Mor.sander

Bastian skriver:

Kender sløjfen fra Facebook hvor jeg er medlem af mange grupper om autisme...

Som jeg skrev mangler vi, at PPR skal lave en observation og test. Det vil de gøre inden for de næste par uger. De resultater skal sendes til børnepsyk, som vil vurdere om der er nok til at stille en diagnose. Hvis ikke, tror jeg måske vi skal stille op til yderligere.

Nå ja det skrev du også

Du må endlig fortælle hvad udfaldet bliver

Anmeld

21. juli 2009

Bastian

Mor.sander skriver:

Nå ja det skrev du også

Du må endlig fortælle hvad udfaldet bliver

Det skal jeg nok. Og i lige måde!

Anmeld

21. juli 2009

Pellemor

Hvor var det rart at der også var en gruppe herinde omkring børn med handicap..
Min søn er 14 år og fik konstateret ADHD i 2. klasse. Før dér var der en lang kamp med både børnehaven og skolen, i det jeg havde læst om ADHD og havde snakket med nogle læger om det via mit job og jeg mente at min søn muligvis kunne lide af ADHD, men det mente hverken skolen eller børnehaven at han havde, de mente at det måtte være noget andet der var galt med ham. Til sidst fik jeg min læge til at henvise os til børnepsykiatrisk afdeling og til forundersøgelsen sagde psykiateren med det samme at han var et typisk ADHD-barn og jeg ikke skulle være bange for at der var noget andet galt med ham. Så efter lang ventetid efter forundersøgelsen begyndte vi endelig et forløb hos dem og min søn skulle have medicin, men men men .. Jeg har fælles forældremyndighed med hans far og vi bor ikke sammen. Hans far ser ham kun hver 2. weekend og det er sjældent at de snakker sammen i hverdagene (hans far er ret sløv på det område). Men han satte sig imod at hans søn skulle have medicin, for hans søn fejlede ihvertfald ikke noget og det måtte være mig der ikke kunne styre ham mente han... ...Så han sendte et brev til vores psykiater om at han ikke ville gå med til at hans søn fik medicin og eftersom vi havde fælles forældremyndighed var der intet psykiateren kunne gøre... Efter laaang tid hvor jeg prøvede alternativ medicin til ham og prøvede med pædagogiske redskaber og min søn fik nederlag efter nederlag i skolen, besluttede jeg mig for at gå i statsamtet for at søge den fulde forældremyndighed så jeg kunne sørge for at min søn fik medicin og kunne begynde at få succes-oplevelser og kunne få en nogenlunde normal hverdag både hjemme og i skolen.
Det blev en hård kamp mellem hans far og jeg, men til sidst trak hans far sig og gik med til at han fik medicin hvis han bare fik lov til at beholde den fælles forældremyndighed. Det var da et skridt på vejen.
Og nu får han medicin og han er bare blevet en helt ny dreng. Han har selvtillid og han får ros i skolen og han har fået en masse venner og fungerer nogenlunde normalt (der vil jo altid være ting han har svært ved, men det er småting nu i forhold til hvordan det har været).
Hans far har stadig svært ved det med medicinen og han giver ham ikke den dosis han skal have når han er hos ham, og siger stadig til ham indimellem at det slet ikke er nødvendigt med alt den medicin og det er narkotika han får osv..og det har vores søn jo ikke godt af da jeg prøver at langsomt vænne ham til nu at han selv skal huske at få medicin og gør ham klar til at når han engang skal på efterskole og engang skal flytte hjemmefra, at han selv er klar over at han skal have medicin for at fungere...
Men selvom det er ikke optimalt hos hans far, så fungerer det rigtig godt hjemme nu og han er bare en dejlig ung fyr nu...
Det var lige lidt om min erfaring med ADHD og håber Jeres børn får ligeså meget glæde af behandlingen som min søn har gjort...

Anmeld

21. juli 2009

Mor.sander

Pellemor skriver:

Det var lige lidt om min erfaring med ADHD og håber Jeres børn får ligeså meget glæde af behandlingen som min søn har gjort...

Tak for din beretning, det er dejligt at høre om andres erfaringer både positivt og negativt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.