Jeg har gennem graviditeten haft rigtig mange plukkeveer. Jeg har været vej af sygehuset én gang i uge 21, for at få tjekket livmoderhals, og i uge 25 var jeg vej af fødegangen, for at få tjekket den igen.
I uge 21 var den 4,5 cm, og i uge 25 var den 3,3 cm.
Jeg har fået at vide, at jeg skal slappe meget af, når jeg har mange plukkeveer.
Forrige mandag var jeg så til jordemoderbesøg, og her fik jeg at vide, at det kun var hvis jeg havde en murrende fornemmelse samtidig med plukkeveer, at jeg skulle slappe af.
Siden da har jeg ikke haft ret mange plukkeveer. Forrige fredag fik jeg det så rigtig dårligt - var meget svimmel og havde synsforstyrrelser, og havde det bare rigtig skidt. I mandags var jeg ved lægen og derefter videre på fødegangen, da de ville tjekke for svangerskabsforgiftning. På fødegangen fik jeg kørt en ctg-kurve, da jeg hen over weekenden havde mærket liv på en anderledes måde. Den var fin - lillepigens hjertefrekvens lå på ca. 140 slag i minuttet.
Under kurven fik jeg en enkelt plukkeve, og under plukkeveen, steg lillepigen hjertefrekvens til 170 slag i minuttet, og kort også lidt højere.
De sidste par dage har jeg så haft utroligt mange plukkeveer. Det spænder og gør ondt, og jeg har den her murrende fornemmelse samtidtig.
Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på, om lillepigen bliver meget påvirket af alle de plukkeveer. Det kan jo umuligt være sundt for hende, at have en så høj hjertefrekvens?
Skal jeg være bekymret, eller regne med, at prinsessen kan klare mosten?
Anmeld