"Kolde fødder" over bryllupsplaner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
8 svar
6 synes godt om
26. september 2013

Anonym trådstarter

Aftalen har hele tiden været at vi skulle giftes på rådhuset fordi jeg alligevel ikke er tøse-tøs og super interesseret i stort, dyrt bryllup. Har masser af gange understreget at jeg er fint tilfreds med rådhusbryllup. Netop fordi at bryllup i min verden altid har virket overflødigt.

Men nu hvor jeg har sagt ja til det (at giftes), tænker jeg selvfølgeligt over hvorfor jeg gerne vil. Konklusionen er, at jeg - udover at jeg elsker ham - gerne vil gøre det "officielt" for alle. Og det sker jo ikke rigtigt hvis det kun er os to, der tager ud at spise bagefter. Jeg kan bare mærke at tanken gør mig lidt trist.

I det store og hele er mit spørgsmål, om jeg skal gennemføre planen som den er eller fortælle kæresten, at jeg faktisk gerne vil noget bare lidt større? Ikke en stor, dyr fest med 3 retters menu og musik, men måske 20-30 mennesker og en buffet, lidt hyggesnak, lidt pænere tøj?

Og hvordan i alverden starter man sådan en samtale?

Det skal lige siges vi ingen dato har aftalt eller noget så det ødelægger ingenting hvis vi ændrer det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

...,

Hvis det var mig ville jeg da fortælle ham det med det samme, som kommende mand og kone skal man i mine øjne ku dele alt sammen.. Så ingen tvivl ville fortælle hver en tanke

Anmeld

26. september 2013

Malene76

Anonym skriver:

Aftalen har hele tiden været at vi skulle giftes på rådhuset fordi jeg alligevel ikke er tøse-tøs og super interesseret i stort, dyrt bryllup. Har masser af gange understreget at jeg er fint tilfreds med rådhusbryllup. Netop fordi at bryllup i min verden altid har virket overflødigt.

Men nu hvor jeg har sagt ja til det (at giftes), tænker jeg selvfølgeligt over hvorfor jeg gerne vil. Konklusionen er, at jeg - udover at jeg elsker ham - gerne vil gøre det "officielt" for alle. Og det sker jo ikke rigtigt hvis det kun er os to, der tager ud at spise bagefter. Jeg kan bare mærke at tanken gør mig lidt trist.

I det store og hele er mit spørgsmål, om jeg skal gennemføre planen som den er eller fortælle kæresten, at jeg faktisk gerne vil noget bare lidt større? Ikke en stor, dyr fest med 3 retters menu og musik, men måske 20-30 mennesker og en buffet, lidt hyggesnak, lidt pænere tøj?

Og hvordan i alverden starter man sådan en samtale?

Det skal lige siges vi ingen dato har aftalt eller noget så det ødelægger ingenting hvis vi ændrer det.

Jeg ville helt klart snakke med min kæreste om det, hvis det havde været mig. Det skal da gerne være en dag I mindes med stor glæde og ikke noget du bliver lidt trist over fordi du ikke åbnede op og gav mulighed for noget andet. 

Kh Malene 

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Februar-Baby<3 skriver:

Hvis det var mig ville jeg da fortælle ham det med det samme, som kommende mand og kone skal man i mine øjne ku dele alt sammen.. Så ingen tvivl ville fortælle hver en tanke

Vi kan sagtens snakke om alt. Tro mig, når han har set mig presse en unge ud af et meget lille sted er der ikke rigtigt noget der kan "gå ham på".

Han skal nok tage det pænt. Er sikker på han gerne vil ændre planer. Jeg føler mig bare forlegen over pluldselig at ændre mening? Føler lidt jeg går imod alt hvad jeg har sagt omkring det.

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg ville helt klart snakke med min kæreste om det, hvis det havde været mig. Det skal da gerne være en dag I mindes med stor glæde og ikke noget du bliver lidt trist over fordi du ikke åbnede op og gav mulighed for noget andet. 

Kh Malene 

Nogen forslag til hvordan man lige bringer emnet op?

"Skat, vil du have pasta til aftensmad, og kan vi ikke godt få et kirkebryllup i stedet?".

Anmeld

26. september 2013

Malene76

Anonym skriver:

"Skat, vil du have pasta til aftensmad, og kan vi ikke godt få et kirkebryllup i stedet?".

Ja god start.  Sig det er noget du gerne vil snakke om,at det fylder for dig, at du ikke kan slippe det igen.. Og så bare ud med det.  Held og lykke med snakken. 

Kh Malene 

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Ja god start.  Sig det er noget du gerne vil snakke om,at det fylder for dig, at du ikke kan slippe det igen.. Og så bare ud med det.  Held og lykke med snakken. 

Kh Malene 

Det er alligevel sådan en opfindsom start han kan forvente af mig.

Ser lige om jeg kan få kringlet det ind i aften nu hvor bebsen sover. Det er en meget god pointe at man skal huske dagen med glæde og ikke med "hvad nu hvis".

Mange tak

Anmeld

26. september 2013

Malene76

Anonym skriver:

Det er alligevel sådan en opfindsom start han kan forvente af mig.

Ser lige om jeg kan få kringlet det ind i aften nu hvor bebsen sover. Det er en meget god pointe at man skal huske dagen med glæde og ikke med "hvad nu hvis".

Mange tak

Det var så lidt.  Vi blev gift i 2010 og vi havde den bedste dag jeg mindes med stor stor glæde. Der er intet jeg i bagklogsskabens klare lys kunne ønske mig anderledes. Ønsker det samme for Dig. 

husk at opdater på hvordan samtalen gik. 

Kh Malene 

Anmeld

26. september 2013

hesøth

Anonym skriver:

Lige en sidebemærkning: Det behøver jo ikke være et kirkebryllup. Man kan altså sagtens tage gæster med på rådhuset OG holde en god fest UDEN at kirken skal involveres.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.