Ville i turde? + budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

Ryberg

Anonym skriver:

Jep, vi er helt indstillet på at få den kredit væk hurtigst muligt. Men det kan vi først begynde på når vi er flyttet. Da de 6200 kr er rådighed det nye sted.
Så der de ingen mulighed for at få den væk før vi er flyttet :/

Men den skal omlægges til et lån - det er klart billigere...
Kassekreditter får man kun fordi banker vil lave penge på en... virkelig en dårlig ting..

Håber alt det bedste for jer.. for føler virkelig med jer, det er SÅ belastende med en træls økonomi (vi sidder også i en lige nu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

i kan evt ikke undvære den bil???

fordi i ville have rigtigt mange penge hvis den ikke var der kan i evt cykel???

noget andet jeg ville ikke ture hvad så hvis i ikke får den lejlighed står i så uden tag over hovede???

har i barn eller

Desværre ikke. Vi kan få mindre for den end lånet, da det er lagt sammen med en su gæld også. Det er betalt tilbage om 3 1/2 år.
Og der er 50 km på arbejde hver vej, og det er langt ude på landet. Så det er desværre ikke en mulighed heller..

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Men den skal omlægges til et lån - det er klart billigere...
Kassekreditter får man kun fordi banker vil lave penge på en... virkelig en dårlig ting..

Håber alt det bedste for jer.. for føler virkelig med jer, det er SÅ belastende med en træls økonomi (vi sidder også i en lige nu)

Ja det burde vi gøre
Mange tak, ja det tærer virkelig på ens energi
Glæder mig til at være fri af det!

Anmeld

26. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Desværre ikke. Vi kan få mindre for den end lånet, da det er lagt sammen med en su gæld også. Det er betalt tilbage om 3 1/2 år.
Og der er 50 km på arbejde hver vej, og det er langt ude på landet. Så det er desværre ikke en mulighed heller..

nej det kan jeg godt se men hvis i kun er 2 personer kan i sagtens leve med et rådighed for 6000kr så meget har vi nemlig ikke her hjemme og vi er 3 men vores madpost er dog højere

i kan ikke få noget ang kørsel når i køre så langt?

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Siger da heller ikke 6200.

Men det er jo netop med at sætte et godt beløb til side, så man ikke får de grimme overraskelser i økonomien når uheldet er ude.

Ja, vi tager nok 2000 fra om måneden og lever for de 4200 til "pjat" bagefter. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Anmeld

26. september 2013

esioul

Anonym skriver:

Ja, vi tager nok 2000 fra om måneden og lever for de 4200 til "pjat" bagefter. Lyder det ikke fornuftigt nok?

Jeg ville nok ikke bruge dem på pjat, men derimod nedbringe min gæld mest muligt og så leve lidt stramt

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej det kan jeg godt se men hvis i kun er 2 personer kan i sagtens leve med et rådighed for 6000kr så meget har vi nemlig ikke her hjemme og vi er 3 men vores madpost er dog højere

i kan ikke få noget ang kørsel når i køre så langt?

Jo, kørselsfradraget bliver ok højt, det var vi jo en gang om året. Vi bliver dog 3 i næste måned

Har bare ikke talt bonus, feriepenge, børnepenge og kørselsfradraget med i budgettet så det kommer som ekstra

Anmeld

26. september 2013

Michella2

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er i lidt af en økonomisk krise :/

Der er sket uventede, drastiske ændringer i vores økonomi, og vi sidder alt for dyrt i vores lejlighed nu. Vi har simpelthen ikke råd til den mere, vores kassekredit på 70.000 er trukket helt op hver måned. Så vi må bruge mastercardet.

Vi er skrevet op til en lejlighed der er 6000 kr billigere end den vi har nu, og det blev vi D 5/9-13.
Der var vi nr 18, nu er vi nr 8 på venteliste allerede.

Den nuværende lejlighed skal siges op. Og vi snakker om at gøre det her inden den 1/10. Så har vi den til 1/1.

Så undgår vi at sidde med dobbelt husleje.
Men ville i turde det? Vi kan bo hos familie hvis vi ikke får lejligheden inden. Vi har jo på en måde ikke noget valg.

Hmm det er svært.

Har lavet et budget over den nye lejlighed. Vil i se på det? Om der mangler noget?

Min indkomst er sat efter hvis kh bliver så lav + min kæreste stiger 6000(før skat) i løn om et halvt år.
Så det er worst case!

Ellers nogle råd? Er helt ude af den...

Jeg synes faktisk det ser meget fornuftigt ud.

Nu har jeg selv lige lagt budget igen, og synes måske diverse på 1000kr er lidt lavt. Men hvis det kun er i worst case scenario, og det kommer til at stige,, så er planen fin nok midliertidig 

Anmeld

26. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er i lidt af en økonomisk krise :/

Der er sket uventede, drastiske ændringer i vores økonomi, og vi sidder alt for dyrt i vores lejlighed nu. Vi har simpelthen ikke råd til den mere, vores kassekredit på 70.000 er trukket helt op hver måned. Så vi må bruge mastercardet.

Vi er skrevet op til en lejlighed der er 6000 kr billigere end den vi har nu, og det blev vi D 5/9-13.
Der var vi nr 18, nu er vi nr 8 på venteliste allerede.

Den nuværende lejlighed skal siges op. Og vi snakker om at gøre det her inden den 1/10. Så har vi den til 1/1.

Så undgår vi at sidde med dobbelt husleje.
Men ville i turde det? Vi kan bo hos familie hvis vi ikke får lejligheden inden. Vi har jo på en måde ikke noget valg.

Hmm det er svært.

Har lavet et budget over den nye lejlighed. Vil i se på det? Om der mangler noget?

Min indkomst er sat efter hvis kh bliver så lav + min kæreste stiger 6000(før skat) i løn om et halvt år.
Så det er worst case!

Ellers nogle råd? Er helt ude af den...

har i barn/børn for så manger der en ret dyr post kan jeg se i form af institution...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.