Hvem kan hjælpe (kh)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
15 svar
3 synes godt om
26. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg er desværre havnet på kh, da jeg blev sygemeldt i graviditeten, og nåede derfor ikke de 13 uger som giver ret til dagpenge.
Nå, men nu får jeg 10.500, når jeg har født får jeg de ca 13.900.

spg 1: Efter 1/1-14, er der jo ændringer, og har læst at de skærer kh til øvrige forsørgere ned til 5753.

Men er der ikke noget med, at reglerne kommer til at køre på halv kraft i 2014?
Hvad bliver beløbet så?

Og det er ikke for at brokke mig, jeg vil blot vide hvad vi kommer til at have.
Vi flytter til en billigere lejlighed da vi ikke har råd til denne mere. Så håber snart vi får den..

spg 2: Vi er begge under 25 år, min kæreste tjener 26000 før skat, men stiger til 32000 til marts ca, hvad vil det få af betydning?

Håber nogen kan svare uden at være nedladende, det var ikke lige planen at havne på kh

spg 3: skal man selv ringe og sige man har født? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg er desværre havnet på kh, da jeg blev sygemeldt i graviditeten, og nåede derfor ikke de 13 uger som giver ret til dagpenge.
Nå, men nu får jeg 10.500, når jeg har født får jeg de ca 13.900.

spg 1: Efter 1/1-14, er der jo ændringer, og har læst at de skærer kh til øvrige forsørgere ned til 5753.

Men er der ikke noget med, at reglerne kommer til at køre på halv kraft i 2014?
Hvad bliver beløbet så?

Og det er ikke for at brokke mig, jeg vil blot vide hvad vi kommer til at have.
Vi flytter til en billigere lejlighed da vi ikke har råd til denne mere. Så håber snart vi får den..

spg 2: Vi er begge under 25 år, min kæreste tjener 26000 før skat, men stiger til 32000 til marts ca, hvad vil det få af betydning?

Håber nogen kan svare uden at være nedladende, det var ikke lige planen at havne på kh

spg 3: skal man selv ringe og sige man har født? 

Alle kan være uheldige og komme på KH....

Jeg følger lige med her hvis uheldet sku være  ude for mig en dag

For helt ærlig.. INGEN heriblandt dem selv kan finde ud af hvad regler der gælder og hvad som det betyder ;-)

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Alle kan være uheldige og komme på KH....

Jeg følger lige med her hvis uheldet sku være  ude for mig en dag

For helt ærlig.. INGEN heriblandt dem selv kan finde ud af hvad regler der gælder og hvad som det betyder ;-)

Havde virkelig aldrig regnet med det
Men det kan jo ske, og jeg er bare lykkelig over, at man kan få hjælp et sted, self er det surt at den falder så meget, men det er bedre end ingenting, så jeg er bare glad selvom vi skal flytte langt ud på landet i en mindre lejlighed. Bare vi snart får den, denne her er alt for dyr.

Tak for din forståelse

Anmeld

26. september 2013

Mor til Majbørn

Hvis det var mig, ville jeg tage kontakt til en socialrådgiver og høre dem af.
Og med hensyn til dit tredje spørgsmål, så mener jeg altså at jordemoderen/hospitalet oplyser kommunen om at du har født, men fordi du overgår til barselspenge, så ville jeg da nok lige ringe og tjekke op ved kommunen selv - så du ved at du er flyttet over på den rigtige sats...

Anmeld

26. september 2013

stjernehimmel

Mor til Majbørn skriver:

Og med hensyn til dit tredje spørgsmål, så mener jeg altså at jordemoderen/hospitalet oplyser kommunen om at du har født, men fordi du overgår til barselspenge, så ville jeg da nok lige ringe og tjekke op ved kommunen selv - så du ved at du er flyttet over på den rigtige sats...

hov den med barselsdagpenge kan jeg ;-) ( spurgte nemlig igår ;-) ) du skal selv ringe og sige at NU går du på barsel ;-)

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

Jeg skal også være på kh under min barsel, har ikke ret til baraelsdagpenge.
Ville lige høre her først, nu ved jeg da satsen, skal bare finde ud af det med den indfasning

Anmeld

26. september 2013

C-Dog

Min mand tjener 16000 før Skat og vi har fået at vide at pr 1 1 14 får jeg ikke en krone da manden tjener mere en to kontanthjælp.. Så med din kærestes høje løn får i vel også bare intet?

Anmeld

26. september 2013

Benjamins'mor

Man har desværre først ret til barselsdagpenge når man har været i job længere end 13 uger (ikke til TS)

Til TS:

De har ikke vedtaget det i folketinget endnu, og derfor er det ikke helt på plads for offentligheden hvordan tingene kommer til at se ud.

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Min mand tjener 16000 før Skat og vi har fået at vide at pr 1 1 14 får jeg ikke en krone da manden tjener mere en to kontanthjælp.. Så med din kærestes høje løn får i vel også bare intet?

Tror ikke det samme gælder når vi er under 25? Så skal han jo ikke forsørge mig tror jeg..

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Man har desværre først ret til barselsdagpenge når man har været i job længere end 13 uger (ikke til TS)

Til TS:

De har ikke vedtaget det i folketinget endnu, og derfor er det ikke helt på plads for offentligheden hvordan tingene kommer til at se ud.

Nå okay, det troede jeg det blev i sommers

Hold op det er forvirrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.