Har tabt sig igen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2013

Anonym trådstarter

Vi er hjemme på THO (Tidlig hjemmeophold) med sonde, idag var vi så til vejning, hvor det viser sig han har tabt 40 g siden mandags, men også blevet 2,5 cm længere (2. gang han bliver vejet siden fødslen)

vi øver pt flaske, og når han ikke spiser op, får han resten i sonden, og vi blev enige om at øge bassen 10 ml i madmængde pr. måltid,

men hvad mere kan jeg gøre for at sikre mig han ikke taber sig?

H
an skulle jo meget gerne have taget på til næste vejning.

Han har det dejlig varmt og sover skønt mellem måltiderne

Han er dog begyndt at gylpe en del, men jeg prøver at kører sondemaden langsommere ind og får ham bøvset ordentlig af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Kløver

Hvad får han i sonden, måske han kan få noget han ikke gylper så meget af

Hvad siger sygehuset i forhold til vækst og hans kurve

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvad får han i sonden, måske han kan få noget han ikke gylper så meget af

Hvad siger sygehuset i forhold til vækst og hans kurve

Han får blå allomin, og de sagde ikke andet, end at de jo gerne så han havde taget på til næste vejning....

Anmeld

26. september 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Vi er hjemme på THO (Tidlig hjemmeophold) med sonde, idag var vi så til vejning, hvor det viser sig han har tabt 40 g siden mandags, men også blevet 2,5 cm længere (2. gang han bliver vejet siden fødslen)

vi øver pt flaske, og når han ikke spiser op, får han resten i sonden, og vi blev enige om at øge bassen 10 ml i madmængde pr. måltid,

men hvad mere kan jeg gøre for at sikre mig han ikke taber sig?

H
an skulle jo meget gerne have taget på til næste vejning.

Han har det dejlig varmt og sover skønt mellem måltiderne

Han er dog begyndt at gylpe en del, men jeg prøver at kører sondemaden langsommere ind og får ham bøvset ordentlig af

Hvis du giver ham mad i sonden, så prøv at se om du kan trække luft tilbage inden du giver maden ned, det kan være han gylper mindre så

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Anonym23 skriver:

Hvis du giver ham mad i sonden, så prøv at se om du kan trække luft tilbage inden du giver maden ned, det kan være han gylper mindre så

Det fik vi at vide man ikke måtte selv da de små sarte maver kan blive ødelagt hvis man feksibilitet kommer til at suge på væggen

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Han får blå allomin, og de sagde ikke andet, end at de jo gerne så han havde taget på til næste vejning....

Kender ikke blå allomin, men måske der er andet der kan bære bedre, vi brugte nan ha da vi kom hjem

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Vi skal puste luft ind også trække med op inden vi giver sonde

Anmeld

26. september 2013

Tulipan

Det fik vi at vide man ikke måtte selv da de små sarte maver kan blive ødelagt hvis man feksibilitet kommer til at suge på væggen

Okay det er bare hvad man gør på sygehusene når babyerne ligger med sonde, kan være det er anderledes med hjemmesonde

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Anonym23 skriver:

Okay det er bare hvad man gør på sygehusene når babyerne ligger med sonde, kan være det er anderledes med hjemmesonde

Det gjorde personalet også, men man måtte ikke selv fordi personalet er trænet til det og meget kan gå galt hvis man ikke gør det rigtigt, fik vi at vide, men vi kom også først hjem dagen efter sonden var pillet ud, og var endda for tidligt

Anmeld

30. september 2013

Tanja1234

Da vi lå på GN måtte vi gerne selv trække tilbage efter at vi havde fået vist hvordan. Men da vi kom på Næstved efterfølgende ville de ikke have at vi gjorde det selv.

Vi valgte dog at "overtrumfe" og fortsætte som vi hele tiden havde gjort uden problemer. Især fordi vi helt klart følte at personalet på GN var betydeligt dygtigere end dem i Næstved...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.