Kan jeg regne med scanningens beregning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. september 2013

Anonym trådstarter

Er anonym da familien ikke ved noget endnu

Men da jeg fandt ud af at jeg var gravid var jeg meget i tvivl om hvor langt jeg ville være henne da min mens var rimelig uregelmæssig.

Jeg kom så til en scanning hvor scanningsdamen sagde at fosteret var omkring 5 uger. 

Det vil så sige at jeg er blevet gravid en uge efter min mens startede. Kan det passe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså "omkring 5uger" er jo et vidt begreb

da jeg var til nf med vores dreng og fik den "endelige" terminsdato, kunne jeg heller ikk få det til at passe med noget. Men ikke desto mindre kom han til verden 4dage senere end de havde beregnet, så det var sgu nok rigtig nok alligevel ifølge egne beregninger skulle jeg have været sat til 3uger tidligere! Men, min cyklus var også noget rod sidst 

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså "omkring 5uger" er jo et vidt begreb

da jeg var til nf med vores dreng og fik den "endelige" terminsdato, kunne jeg heller ikk få det til at passe med noget. Men ikke desto mindre kom han til verden 4dage senere end de havde beregnet, så det var sgu nok rigtig nok alligevel ifølge egne beregninger skulle jeg have været sat til 3uger tidligere! Men, min cyklus var også noget rod sidst 

Ja det er nemlig et vidt begreb. Men på det tidspunkt var jeg i tvivl hvorvidt om jeg skulle beholde og fik så derfor en tid til abort. Og den slags abort jeg skulle have kunne tidligst blive lavet i uge 7 og den tid fik jeg to uger efter scanningen. Så måtte de jo være rimelig sikre på at jeg så ville være 7 uger henne på det tidspunkt?

Anmeld

25. september 2013

CroQuis

Jeg blev sat til 14/1 ved TS på fertilitetsklinikken, men til NF blev jeg rykket en dag frem, til den 15/1.

Og det er endda til trods for at jeg fik taget æg ud, så de kender jo 100% befrugtningstidspunktet 

Men vil også sige at "omkring 5 uger" er et vidt begreb, for det kan jo både skyde til den ene og anden side 

Anmeld

25. september 2013

Snevejr84

Når det er så tidligt kan det skifte mange gange. Du får den endelig til NF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.