Anonym skriver:
jeg er 4 mdr gravid, og er bare ikke sulten! Jeg spiser nok 20-30% mindre end jeg gjorder før jeg var gravid... og tvinger mig selv til at spise det meste som jeg spiser, fordi jeg jo nu er gravid....
Er der nogen der har haft det på den måde.... ? Kan jeg tage nogen exstra vitaminer? eller skal jeg bare tvinge mig endnu mere til at spise? Før jeg var gravid vejrere jeg 50,5 kg. og nu 50,0 kg.
hmm...
Tror ikke det er et problem så længe du spiser et eller andet.
Så vidt jeg ved tager babyen det den skal have og så er det dig selv det går ud over.
Husk dine vitaminpiller som ellers, sørg for at få jern nok, og så hold dig til proteiner og se om du kan få noget fisk. Så skal babyen nok få hvad den skal have
Du kan evt tage kapsler med fiskeolie, men læs godt om mærket inden, for der er nogle af dem hvor det er så gammelt det indeni, at man ikke kan optage det.
Ellers så bare spis hvad du har lyst til, uden at tænke på om det er sundt eller ej

Hvis du ikke har lyst til kød, så kan du fx spise blødkogte æg for at få proteiner. Eller bage pandekager, det kan næsten alle få ned, og der kan man putte mange æg i

(Jeg er ikke ekspert, taler bare af min korte erfaring. Spiser selv mindre end før, og nærmest kun frugt og pandekager)
Anmeld