Gravid med eks - fortælle forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
5 svar
3 synes godt om
25. september 2013

Anonym trådstarter

Så fik jeg endelig taget mig mod til at fortælle mine forældre at jeg venter barn med min eks kæreste. Vi har i forvejen en søn på 2,5 år. Min mor tog det okay, men min far stormede ud af døren og har aldrig set ham så sur og skuffet før. Jeg døjer med mine æggestokke og skal bagefter have dem fjernet, så havde håbet lidt på en form for forståelse, selvom jeg godt vidste at de ville blive lidt skuffet havde jeg ikke set den reaktion komme.
Måtte bare ud med det. Sorry.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Så fik jeg endelig taget mig mod til at fortælle mine forældre at jeg venter barn med min eks kæreste. Vi har i forvejen en søn på 2,5 år. Min mor tog det okay, men min far stormede ud af døren og har aldrig set ham så sur og skuffet før. Jeg døjer med mine æggestokke og skal bagefter have dem fjernet, så havde håbet lidt på en form for forståelse, selvom jeg godt vidste at de ville blive lidt skuffet havde jeg ikke set den reaktion komme.

Hvorfor forventede du at de ville blive skuffet? 

Kh. Louise

Anmeld

25. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Åh, hvor kan jeg godt huske hvor bange man er, når ordene skal ud af munden..

Vil bare lige sige jeg forstår din beslutning 100%! Selvfølgelig skal du da have den lille, når det er ''sidste chance''.

Det skal nok gå!

Anmeld

25. september 2013

Leonora

Kære dig.
Først tillykke med den lille spire. Hvis du trods din situation med faderen til barnet, er glad for spiren, så hold fast i den lykke.

At din far bliver sur, skuffet eller vred må være hans problem. Du er voksen og kan tage ansvar for dine egne handlinger.
Du kan blive en lige så go mor for dine børn selvom du er alene med dem.
Jeg håbet din far indser at vrede ikke løser noget.
Han skulle hellere til at støtte dig.

Jeg håber han kommer til fornuft og i mellem tiden skal du sige til dig selv at det er din beslutning og den er rigtig for dig

Stort knus Louise (der selv ved hvordan det er at være voksen og skulle slås med sine forældre)

Anmeld

25. september 2013

Loa

Min første tanke var, hvorfor vælger du dog også at få er barn med en eks....
Men når du så skriver du skal have fjernet æggestokkene, så kan jeg måske alligevel godt forstå du ønsker et barn mere..
Håber dig og din eks så har et godt forhold og kan få det til at fungere med endnu en lille ny....

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Det er dit liv og dit valg, og selvom de lige nu virker skuffede, håber jeg de bliver glade på dine vejne så de kan være der for dig og deres barnebarn.
Det er måske en kamel at sluge, men er det ikke altid det når ens børn ikke opfylder glansbilledet/kærnefamilien?
Det vigtigste er at du er glad, og den lille ny får en godt hjem og nogle forældre der elsker den
Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.