Vækstscanning og 18% for lille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
5 svar
2 synes godt om
25. september 2013

sulo

Har været på svangeramb i dag fordi mine blodprøver ikke er helt som de skal være, men de var fine i dag, så lægen vælger at scanne mig, når nu alligevel var der.

Var til ekstra vækstscanning d. 4/9 og der var han 1162 gram = 9% for lille, men det var inde for normalen så lægen så ingen grund til flere scanninger.

I dag var han så 1479 gram hvilket lander på 18% for lille .

I følge den kurve der blev lavet sidst burde han veje ca 1600 gram i dag, så det er jo noget under.

Så nu er vi sat til ekstra scanninger, allerede om 14 dage igen, det brokker jeg mig bestemt ikke over, men vi er lidt hmm over at "for lille" er fordoblet på 3 uger.

Obs er 31+1 i dag så har 9 uger til termin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

liten-mamma

sulo skriver:

Har været på svangeramb i dag fordi mine blodprøver ikke er helt som de skal være, men de var fine i dag, så lægen vælger at scanne mig, når nu alligevel var der.

Var til ekstra vækstscanning d. 4/9 og der var han 1162 gram = 9% for lille, men det var inde for normalen så lægen så ingen grund til flere scanninger.

I dag var han så 1479 gram hvilket lander på 18% for lille .

I følge den kurve der blev lavet sidst burde han veje ca 1600 gram i dag, så det er jo noget under.

Så nu er vi sat til ekstra scanninger, allerede om 14 dage igen, det brokker jeg mig bestemt ikke over, men vi er lidt hmm over at "for lille" er fordoblet på 3 uger.

Obs er 31+1 i dag så har 9 uger til termin.

Lyder ikke sjovt øv øv, men altid dejligt med ekstra skanninger

Kender desværre alt til at vente en lille baby. Min datter lå også meget under gennemsnittet, kan ikke huske %, men hun vejede ihvertfald kun 2208 g da hun blev født 38+3.

Anmeld

25. september 2013

sulo

liten-mamma skriver:

Lyder ikke sjovt øv øv, men altid dejligt med ekstra skanninger

Kender desværre alt til at vente en lille baby. Min datter lå også meget under gennemsnittet, kan ikke huske %, men hun vejede ihvertfald kun 2208 g da hun blev født 38+3.

Det var ikke meget, også mindre end vores søn er vurderet til, hvis han følger kurven og jeg går helt til termin, bliver det ca 2800-3000 gram

Anmeld

9. oktober 2013

sulo

Så har jeg været til væksscanning igen i i dag, og det var positivt, bettemanden landede på 1918 gram og er steget til 13% for lille, så ikke flere scanninger igen.

Han har så taget næsten 500 gram på på 14 dage, stooor  dreeeng og faderen er stolt, selv om han desværre ikke kunne være med, i sær en skam når han lå og stolt viste sine ædlere dele frem

Anmeld

10. oktober 2013

Dinsen

Dejligt med en go scanning, håber han vokser som han skal den sidste tid :-)

Vores dreng vejede 2050 g, og er født med 10 dage til termin.. 

Anmeld

10. oktober 2013

sulo

Dinsen skriver:

Dejligt med en go scanning, håber han vokser som han skal den sidste tid :-)

Vores dreng vejede 2050 g, og er født med 10 dage til termin.. 

Det var bette en, så er der håb for at vores bliver noget større, jeg har nemlig en stærk fornemmelse af at jeg går et par dage over tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.