Hurtig hjælp - husblas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

linemus

Jeg har ALDRIG brugt husblas før, så jeg er lidt lost mht. hvad man gør.

Der står, at husblassen skal lægges i blød i 5 min. og derefter smeltes i mikroovnen. Hvormeget vand skal jeg hælde ved, og skal det hældes fra, inden den smeltes? Kan det gå galt?

Line - lidt tidspresset 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

Cstinne

Her er lidt hjælp... du sætter en gryde over med vand og lader det simre koge. og så sætter du en skål eller mindre gryde ned i hvis din skål ikke kan tåle varmen så smelter det :-) og så skal du helde det i det, det skal i i en meget tynd stråle mens du rører... ellers klumper det... håber du kan bruge hjælpen...
kram christina

Anmeld

20. juli 2009

linemus

Skal det så ikke stå i blød først?

Anmeld

20. juli 2009

Cstinne

Jo. bare i en skål med kold vand :-)

Anmeld

20. juli 2009

Pige2009

Jeg har ALDRIG brugt husblas før, så jeg er lidt lost mht. hvad man gør.

Der står, at husblassen skal lægges i blød i 5 min. og derefter smeltes i mikroovnen. Hvormeget vand skal jeg hælde ved, og skal det hældes fra, inden den smeltes? Kan det gå galt?

Line - lidt tidspresset 

Når jeg arbejder med husblas. Sætter je det først i blød. Derefter tager jeg det op med et vand der hænger ved og smelter det over vandbad. Dvs. jeg lægger husblasen i en dyb tallerken, som er sat over en gryde med kogende vand. Ligesom der er skrevet i det andet indlæg.

Anmeld

20. juli 2009

Camilla_a

Ligger det bare i blød i koldt vand i 5min, derefter en tur i mikroen i ca 10sek og det funger fint

Anmeld

21. juli 2009

linemus

Takker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.