Madras til tremmeseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.493 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. september 2013

grinny

Hvilken slags madras har i købt til jeres tremmeseng?

Har lige i dag fået af vide at skummadrasser kan være med til at fremme vuggedød? Og troede faktisk det var sådan en jeg skulle have 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har købt en helse/ allagivenlig maddras i baby Sam, og hav været meget tilfredse med den. Den køre nu på nr 2 barn. Vh stine

Anmeld

23. september 2013

Frejsmor

Har du fået en forklaring på hvorfor skummadrasser skulle fremme vuggedød?

Jeg har nemlig næsten lige købt en ny madras til lillesøsters lift og den er lavet i memoryskum, så jeg håber da ikke det forholder sig sådan..

Anmeld

23. september 2013

grinny

StineW79 skriver:

Vi har købt en helse/ allagivenlig maddras i baby Sam, og hav været meget tilfredse med den. Den køre nu på nr 2 barn. Vh stine

Kan godt være jeg spørg dumt, men hvad er madrassen lavet af?

Anmeld

23. september 2013

grinny

Frejsmor skriver:

Har du fået en forklaring på hvorfor skummadrasser skulle fremme vuggedød?

Jeg har nemlig næsten lige købt en ny madras til lillesøsters lift og den er lavet i memoryskum, så jeg håber da ikke det forholder sig sådan..

Nej har jeg ikke, hun sagde bare at der var forsket i det og derfor ville hun ikke løbe den risiko 

Men troede bare det var sådan nogle madrasser man brugte til børn

Anmeld

23. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
grinny skriver:

Kan godt være jeg spørg dumt, men hvad er madrassen lavet af?

Fik det forklaret da vi købte den, men ka faktisk ik huske det mere. Men det er ligesom 2 forskellige materialer! Vh stine

Anmeld

23. september 2013

grinny

StineW79 skriver:

Fik det forklaret da vi købte den, men ka faktisk ik huske det mere. Men det er ligesom 2 forskellige materialer! Vh stine

Det lyder indviklet 

Anmeld

23. september 2013

Frejsmor

grinny skriver:

Nej har jeg ikke, hun sagde bare at der var forsket i det og derfor ville hun ikke løbe den risiko 

Men troede bare det var sådan nogle madrasser man brugte til børn

Hmm, okay..

Tja.. Jeg købte den madras der i memoryskum, da de der helse madrasser fra babysam ikke havde de rigtige mål til min trille lift, men jeg tænkte ikke over at der kunne være anbefalinger i forhold til madrassens materiale..

Men det er nok noget med at madrassen ikke må være for blød, fordi de så lettere kan synke i og måske få svært ved at trække vejret..

Anmeld

23. september 2013

grinny

Frejsmor skriver:

Hmm, okay..

Tja.. Jeg købte den madras der i memoryskum, da de der helse madrasser fra babysam ikke havde de rigtige mål til min trille lift, men jeg tænkte ikke over at der kunne være anbefalinger i forhold til madrassens materiale..

Men det er nok noget med at madrassen ikke må være for blød, fordi de så lettere kan synke i og måske få svært ved at trække vejret..

Hmm, kan man virkelig synke så meget ned i dem? 

Søger jeg på nettet står der skummadras er det bedste da springmadras bliver for hård  Ahh! Vil gerne gøre det rigtige men det ender nok med at være det forkerte alligevel 

Anmeld

24. september 2013

Frejsmor

grinny skriver:

Hmm, kan man virkelig synke så meget ned i dem? 

Søger jeg på nettet står der skummadras er det bedste da springmadras bliver for hård  Ahh! Vil gerne gøre det rigtige men det ender nok med at være det forkerte alligevel 

Jeg tror det ikke.. Har lige mærket lidt på lillesøsters madras og jeg sys ikke den virker så blød at hun skulle kunne synke vildt meget ned i den..

I pjæcen fra SST om vuggedød står der ikke noget decideret omkring skummadrasser, kun at de skal sove på en relativt fast madras som går helt ud til kanterne af sengen..

Jeg kan udemærket godt forstå dig!! Jeg tror nu jeg holder fast i min madras..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.