Influenza vaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. september 2013

Louisejulia

Hej piger 

Jeg har i dag læst mig til at man kan få en gratis influenza vaccine fra den 1. Oktober hvis man er gravid.

Men er lidt bekymret om den kan skade fosteret eller om man skulle få den? Er selv 23 uger henne i dag.

hvad synes i? Er der nogle af jer der har overvejet at få den? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Mie89

Louisejulia skriver:

Hej piger 

Jeg har i dag læst mig til at man kan få en gratis influenza vaccine fra den 1. Oktober hvis man er gravid.

Men er lidt bekymret om den kan skade fosteret eller om man skulle få den? Er selv 23 uger henne i dag.

Jeg har tænkt rigtig meget over det ! 

Så vidt jeg kan læse mig frem, skulle vaccine jo være sikker for gravide, men derfor er man jo altid lidt bekymret for hvilken effekt det kan have for bebs.. Og det er jo ikke en 100% sikker vaccine, da influenza-sygdommen ændrer sig hvert år, så der er ingen garantier.. 

På den anden side bliver jeg altid ramt minimum en gang årligt af en slem omgang influenza - og man ved jo heller ikke om det kan være skadeligt for bebs ! 

Jeg er 12 uger henne i morgen, og er derfor lige akkurat inden for datoen til at kunne få vaccinen og tror altså jeg ender med at gøre det - men ringer og snakker med min læge om det en af dagene, han burde kunne vejlede mig til hvad han synes er bedst 

Håber det hjalp bare en lille smule 

Anmeld

23. september 2013

mrhl

Louisejulia skriver:

Hej piger 

Jeg er lidt i samme dilemma... Skal, skal ikke....
Skal snart til lægen, og tror egentlig bare jeg vil vente og se hvad han synes, og om han overhovedet nævner den. Jeg plejer ikke sådan at rage influenza til mig, så jeg ved ikke om den er specielt relevant for mig. Men hvis doktormanden siger han vil anbefale mig at få den, tror jeg det er det jeg gør

Anmeld

23. september 2013

De3Guldklumper

Louisejulia skriver:

Hej piger 

Jeg skal ikke have den.

Har ikke sat mig ind i den men da det er 3 efter/vinterbarn jeg venter og aldrig har fået den før ser jeg ingen grund til at skulle have den denne gang.

Anmeld

23. september 2013

DianaRJS

Louisejulia skriver:

Hej piger 

bådelæge og jordmødre siger man skal tage den hvis man kan, da det er mere farigt at få influenza som gravid, end deter at få vaccinen, ingen vacciner er uden risiko for bivirkninger, men når de nu mener man burde få den tvivler jeg på at det kan sakde baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.