Skal lige påpege at jeg har haft MEGET nemme børn, som begge sov igennem da de blev 7 uger, og derfor næsten ikke haft noget natteroderi.
1. gang baby vågner, altså tiligt morgen, baby op og spise mad skiftes, og evt lægges igen kort efter, til en lille lur. mens baby tager den lille lur, tager du så tøj på, spiser lidt mad, og ordner dig selv som du gerne vil se ud den dag.
hvis du er heldig og baby stadig sover, ville jeg sige du skulle enten snuppe en lur på sofaen, eller bare sidde og slappe godt og grundigt af, så du har en chance for at blive menneske inden dagen rigtigt går igang.
2. gang baby skal spise, er han måske ikke så træt lige bagefter, og så kan i tage en god hyggestund på gulvet/i sofaen/puslebordet.
Og når han så er grydeklar igen, er det måske tid til at få lavet lidt, hvis du har noget du ikke kan holde ud at se på. altså almindelig husholdning og oprydning, tøjvask og sådan. men hvis du kan lade være, og hvis det ikke er nødvendigt så lad være med at spæne rundt, for så bliver resten af dagen hurtigt sur, hvis du alle dage føler at du SKAL lave en masse.
Det ER tilladt at lave ikke en skid, hver eneste gang baby sover.
3. gang baby vågner og skal spise, er han sikkert heller ikke træt lige bagefter, og du vil sikkert bruge en masse tid på igen at sidde og kigge på vidunderet, og nyde den lille tykke mave når han skal skiftes, så her bliver heller ikke meget tid til noget. når han så er grydeklar igen, er det måske på tide at forberede aftensmad hvis det da ikke er mandens job hjemme hos jer), bare så du er sikker på det er lige klar til at blive lavet, når manden kommer hjem.
4. gang er sikkert enten midt i aftensmaden/madlavningen, eller lige efter, og der er du garanteret ikke oplagt til en småsur baby (hvis altså han har ulvetime der) så måske er det fars tur til at tage baby.... ikke fordi han er sur (baby) men fordi det er nok kun der far har tid til at tage over, og fordi det kan være rart for jer alle 3 hvis det er lige der det er fartid. så har far nået at lande efter job, og det er ikke lige inden i går i seng.
5. (og 6). gang baby er vågen skal du nok ike nå noget som helst andet end at give baby mad, slappe af, og måske lige rydde lidt op inden du går i seng, hvis det er nødvendigt, så kan du nemlig stå op til rent og ryddeligt hjem dagen efter, og ikke gøre andet end at pleje dig selv, og nyde en fredelig morgen.
Det jeg husker bedst fra den tid er, at babyer er lettest at "håndtere" og mest rolige og glade om morgenen og om formiddagen. derfor sige rjeg at du skal slappe af der, også selvom baby sover. og selvom det virker voldsomt at lægge ham til at sove så hurtigt efter natten, så er det bestemt det bedste jeg har gjort for mine børn, med henblik på lur, for de har haft meget bedre dage, de gange hvor de har sovet "straks" efter den første flaske....
Anmeld