hvor meget rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. marts 2008

heaven

giver i jeres til middag???

Her gives der bondebrød pt - vi er lige startet - men jeg ved ikke hvor meget der skal til - det er jo nogle kæmpe skiver..... Supplerer med grød her i starten til han er ordenligt mæt. Her til middag har han spist ca en halv skive bondebrød, uden skorpe....

Kram Jannie - der tvivler på om hun nogensinde lærer det her madhalløj.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2008

Ny mor

Marius får en rundtom mørkt rugbrød uden kerner skåret i alm. tykkelse (ja, og så kogt i lidt vand i microen og blendet med pålæg og smør....men det er en anden historie :D)
Det lyder som en god idé at supplere med grøden til han bliver helt fortrolig med brødet - det tager jo også længere tid at spise brød, og de kan miste tålmodigheden hvis de er meget sultne. En halv bomdebrød lyder da fint, for de er da store ;-)
knus Birgitte & Marius (som slet ikke kan tygge noget som helst endnu..)

Anmeld

22. marts 2008

ivfmarie

nogen dage er det bare et par hapser. Andre dage spiser han en hel skive bondebrød, efterfulgt af frugtmos. I starten føler de ikke rigtig en mæthed i forbindelse med brød - ikke som med grød og mælk, det kan de jo mærke med det samme de sluger det. Det er en god ide at give grød bagefter, så er du sikker på at han bliver mæt. Og husk nu! nogen dage opfører de små lorter sig som om vi prøver at forgifte dem med rugbrødet, og andre dage kan de slet ikke få nok! Det er helt normal, så fortvivl ej! :D

pøj pøj med projekt rugbrød ;)

Marie

Anmeld

22. marts 2008

BellaT

Phillip får en hel skive bondebrød (uden skorpe, selvfølgelig) til frokost. Med leverpostej eller torskerogn.
Når han altså gider at spise det. Hvis han er for sulten er der ingen tålmodighed til rugbrødshapsere.

Knus fra Helle...

Anmeld

22. marts 2008

Susan1978

Emil elsker sine rugbrødshapsere.. men han spiser kun ½ bondebrød uden skorper..

så jeg synes da det er flot han allerede spiser et ½ brød.

Susan som måtte i en anden butik i dag for at hente bondebrød da Netto havde udsolgt, også får at stå i mega kø igen...

Anmeld

22. marts 2008

Nadi

Oliver får også kun en halvskive bondebrød eller nget grovere rugbrød uden kerner. Bliver han sulten inden aftensmaden får han en kiks eller en frugtmos. Jeg ved ikke helt hvornår han er klar til at få mere rugbrød, for synes han er meget mystisk. Han virker aldrig sulten før han ser maden og han kan spise meget før han selv melder fra, men samtidig virker han mæt efter han får de portion jeg har lavet til ham. Så jeg tror heller ikke jeg nogensinde lærer det med maden før han selv kan bstemme. Så du er ikke alene Jannie ;)

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.