Åh nej :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
5 svar
2 synes godt om
23. september 2013

Rikkebach

Jeg er 32 uger henne i morgen. Og igår fik jeg nogle trælse smerter, så jeg ringede til fg selv om jeg var bange for at det var noget pjat. Men de ville gerne se mig. De tog en kurve på mig og pludselig fik jeg en ve. De sendte mig ind på en fødestue så jeg kunne blive scannet. De sagde at min livemoderhals er lidt kort 2,5 cm og den er blød, men heldigvis lukket, så de mente ikke fødslen var på vej. men så finder de ud af at vores lille pige Er 14% mindre end gennemsnittet, 1680g, hvilket var okay nu fordi min kæreste og jeg ikke er særlig store, men skal scannes om 3 uger for at tjekke om hun taher på. Meen jeg bliver sgu lidt urolig, når de siger alt det omkring min livmoderhals. og når hun så også er så lille så bliver jeg endnu mere urolig for at gå i fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Trekløver(:

Rikkebach skriver:

Jeg er 32 uger henne i morgen. Og igår fik jeg nogle trælse smerter, så jeg ringede til fg selv om jeg var bange for at det var noget pjat. Men de ville gerne se mig. De tog en kurve på mig og pludselig fik jeg en ve. De sendte mig ind på en fødestue så jeg kunne blive scannet. De sagde at min livemoderhals er lidt kort 2,5 cm og den er blød, men heldigvis lukket, så de mente ikke fødslen var på vej. men så finder de ud af at vores lille pige Er 14% mindre end gennemsnittet, 1680g, hvilket var okay nu fordi min kæreste og jeg ikke er særlig store, men skal scannes om 3 uger for at tjekke om hun taher på. Meen jeg bliver sgu lidt urolig, når de siger alt det omkring min livmoderhals. og når hun så også er så lille så bliver jeg endnu mere urolig for at gå i fødsel

Det var godt du ringede til fg, og at du nu bliver fulgt op med en scanning. Kan godt forstå du bliver nervøs, men heldigvis er du snart så langt henne at den lilles lunger er klar, HVIS det skulle ske at du føder for tidligt.

for at din baby bliver i maven nogle uger endnu

Anmeld

23. september 2013

Rikkebach

M_V skriver:

Det var godt du ringede til fg, og at du nu bliver fulgt op med en scanning. Kan godt forstå du bliver nervøs, men heldigvis er du snart så langt henne at den lilles lunger er klar, HVIS det skulle ske at du føder for tidligt.

for at din baby bliver i maven nogle uger endnu

Mange tak, håber jeg også

Anmeld

23. september 2013

miss freja

Sikke en grim forskærkkelse - men hvor er det godt, at fødslen ikke er igang.

Jeg tror ikke, at du skal være bekrymret for dit ufødte barn pga. størrelsen, når I begge er små. Jeg ved, at jordemødrene først for alvor er bekymret for barnet, når man nærmere sig de 22 % vægstretadering som de kalder det. Først omkring de 22 % tænker de på at lave et akut kejsersnit. Men ofte så vender det igen.

Men hvor er det dog godt, at du så kan blive fulgt lidt tættere, så I bliver trygge ved, at det går godt mere jeres barn

Anmeld

23. september 2013

Rikkebach

miss freja skriver:

Sikke en grim forskærkkelse - men hvor er det godt, at fødslen ikke er igang.

Jeg tror ikke, at du skal være bekrymret for dit ufødte barn pga. størrelsen, når I begge er små. Jeg ved, at jordemødrene først for alvor er bekymret for barnet, når man nærmere sig de 22 % vægstretadering som de kalder det. Først omkring de 22 % tænker de på at lave et akut kejsersnit. Men ofte så vender det igen.

Men hvor er det dog godt, at du så kan blive fulgt lidt tættere, så I bliver trygge ved, at det går godt mere jeres barn

Nej det også rigtig. Jeg håber hun bliver inde i maven lidt endnu men ja det rigtig rart at de holder øje med os. og at de var så grundige da de undersøgte mig 

Anmeld

23. september 2013

FrkZier

Rikkebach skriver:

2,5cm livmoderhals kan du sagtens gå med til termin (og over) så ingen panik der

- forstår godt du bliver urolig for hendes vækst, men nu har de heldigvis opdaget det og kan tage sig de forholdsregler der skal tages

lige en opturs historie: min venindes søn var scannet til at være 32% for lille i uge 33, til vækstscanning et par uger efter var han vokset eksplosivt og var kun 15% for lille - hvilket jo stadig er inde for normal området

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.