2. lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
8 svar
2 synes godt om
22. september 2013

grinny

Ja efter en uge og weekend med fødselsdag er det nu på tide med en update 

I fredags var jeg hos lægen til min 2. lægeundersøgelse og det gik faktisk fint. Alt ser fint ud, men da hun så lavede symfysemål sagde hun "ja den er + 5 cm, men han virker også som en stor basse, jeg må bare ikke give et skøn på vægt" - øhh, hvad betyder det så? Fik desværre ikke noget svar 

Og så blev jeg endelig sygemeldt frem til barsel, men kan heller ikke gå, stå eller ligge uden smerter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Tulipan

grinny skriver:

Ja efter en uge og weekend med fødselsdag er det nu på tide med en update 

I fredags var jeg hos lægen til min 2. lægeundersøgelse og det gik faktisk fint. Alt ser fint ud, men da hun så lavede symfysemål sagde hun "ja den er + 5 cm, men han virker også som en stor basse, jeg må bare ikke give et skøn på vægt" - øhh, hvad betyder det så? Fik desværre ikke noget svar 

Og så blev jeg endelig sygemeldt frem til barsel, men kan heller ikke gå, stå eller ligge uden smerter 

Øv at du har så ondt, men dejligt at lægebesøget gik godt 

Anmeld

22. september 2013

grinny

Anonym23 skriver:

Øv at du har så ondt, men dejligt at lægebesøget gik godt 

Ja det vigtigste er at han har det godt, så må jeg udholde smerterne 

Anmeld

23. september 2013

grinny

Nogen der ved hvad +5 cm betyder?? Og om det er noget jeg snakke med jm om?

Anmeld

23. september 2013

Frejsmor

Jeg ville ikke tage lægens ord så tungt, ej heller symfysemålet, for de er bare ikke ligeså øvede som jordemødrene og jeg har oplevet i begge mine graviditeter, at lægerne og jordemødrene måler vidt forskelligt.. Det er også derfor lægerne ikke giver skøn, for de har bare slet ikke nok erfaring!

Hmm.. Men mon ikke lægen med +5cm har ment det var 5cm større end normalen måske? Jeg ville dog stadig ikke taget det så tungt..

Hvad skrev lægen i journalen, hvor mange cm er dit symfysemål?

Og så er der i øvrigt heller ikke noget i vejen med at få store babyer, så har de bare lidt ekstra depoter at tage af og det er nu meget rart..

Anmeld

23. september 2013

Nessie

Det lyder godt nok ikke rart med de smerter, håber du passer godt på dig selv.

Jeg blev målt til et godt stykke over gennemsnittet af både læge og JM i symfysemålet, og Isabella var jo kke specielt stor 

Til gengæld har jeg begge gange haft rigtig meget fostervand, så tror bare det er dét der har "fyldt".
Min mave har også været MEGET stor begge gange

Anmeld

23. september 2013

grinny

Frejsmor skriver:

Jeg ville ikke tage lægens ord så tungt, ej heller symfysemålet, for de er bare ikke ligeså øvede som jordemødrene og jeg har oplevet i begge mine graviditeter, at lægerne og jordemødrene måler vidt forskelligt.. Det er også derfor lægerne ikke giver skøn, for de har bare slet ikke nok erfaring!

Hmm.. Men mon ikke lægen med +5cm har ment det var 5cm større end normalen måske? Jeg ville dog stadig ikke taget det så tungt..

Hvad skrev lægen i journalen, hvor mange cm er dit symfysemål?

Og så er der i øvrigt heller ikke noget i vejen med at få store babyer, så har de bare lidt ekstra depoter at tage af og det er nu meget rart..

Hun hverken skrev eller fortalte mig symfysemålet, hun har bare skrevet +5 cm

Men pga. min overvægt holder de ekstra øje med at han ikke bliver for stor, så bryder mig ikke om at jeg ikke fik mere af vide

Anmeld

23. september 2013

Frejsmor

grinny skriver:

Hun hverken skrev eller fortalte mig symfysemålet, hun har bare skrevet +5 cm

Men pga. min overvægt holder de ekstra øje med at han ikke bliver for stor, så bryder mig ikke om at jeg ikke fik mere af vide

Hmm underligt..

Du må lige høre din jm ad til næste besøg så, det har de i hvert fald meget bedre styr på..

Men som Nessie også skriver, så har symfysemålet ikke nødvendigvis noget med størrelsen af baby at gøre, da det sagtens kan være fostervand fremfor baby der fylder..

Det nu sjovt hvor meget alle de her ting svinger fra sted til sted, hvad de holder øje med og ikke.. Jeg er altså også overvægtig og hverken i min første graviditet(bmi 32) eller anden(bmi 35) har de holdt specielt meget øje med baby's vægt.. Har aldrig været til vækstscanning eller andet i den dur..

Heller ikke selvom min søn var over gennemsnittet og jeg havde en hård fødsel, har de holdt ekstra øje..

Anmeld

23. september 2013

grinny

Frejsmor skriver:

Hmm underligt..

Du må lige høre din jm ad til næste besøg så, det har de i hvert fald meget bedre styr på..

Men som Nessie også skriver, så har symfysemålet ikke nødvendigvis noget med størrelsen af baby at gøre, da det sagtens kan være fostervand fremfor baby der fylder..

Det nu sjovt hvor meget alle de her ting svinger fra sted til sted, hvad de holder øje med og ikke.. Jeg er altså også overvægtig og hverken i min første graviditet(bmi 32) eller anden(bmi 35) har de holdt specielt meget øje med baby's vægt.. Har aldrig været til vækstscanning eller andet i den dur..

Heller ikke selvom min søn var over gennemsnittet og jeg havde en hård fødsel, har de holdt ekstra øje..

Det er også mere fordi hun sagde han virker som en ordenlig basse 

Well, jeg må vente at se hvad jm siger, for det kan jo godt være fostervand.

Jeg er blevet holdt øje med, og 36+0 skal jeg til en ekstra skanning hvor de skal se hvor stor han er og om han evt. skal tages ud før tid, så ja det er da lidt underligt at der er så stor en forskel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.