Hjælp urinstix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.842 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. september 2013

Anonym trådstarter

Nogen der ved hvordan den skal se ud?
Er fra Siemens. Men har ikke bøtten. Tror ikke den skal værre lilla, please at nogen ved det. Kan ikke finde det på Google
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Lusi

Anonym skriver:

Nogen der ved hvordan den skal se ud?
Er fra Siemens. Men har ikke bøtten. Tror ikke den skal værre lilla, please at nogen ved det. Kan ikke finde det på Google

Hmm det er lidt svært, for hvad felt tæller for hvad? Så længe det ikke vides, kan du jo intet bruge den til..
Dem jeg bruger (har sukkersyge) der er kun to felter på.
Og den ene skal være grøn og den anden lyserød. Hvis den grønne bliver brunlig, er blodsukkeret for højt og hvis den lyserøde bliver lilla agtig, så er der altså syre i urinen og DET må der ikke være..
Nogle af dem på din er jo lilla, men hvad de tæller for vides jo så ikke

Anmeld

20. september 2013

Lukas&Liam<3

Mener den skal være grønlig men er ikke sikker

Anmeld

20. september 2013

tine1985

Jeg er næsten 100% sikker på at det er de samme stix som jeg har, og de to øverste er slået ud. De skal vidst være sådan en svag hud/sandfarve når de er negative. Tror den øverste er Leokocytter, og den næste evt nitrit. Er ikke sikker! Hvad har du taget den for at undersøge? (Hvad er der mistanke omkring?)

ps. Grunden til at jeg ikke bare lige tjekker mine egne stix er at jeg er i sommerhus lige pt, ikke fordi jeg ikke vil

Anmeld

20. september 2013

tine1985

Fandt lige det her:   http://www.sundhedslex.dk/nitrit-i-urinen.htm.

Der står kort og godt at ved positiv test for leukocytter og nitrit er diagnose = urinvejsinfektion. Så skynd du dig at ringe til en som kan sætte dig i behandling med det vuns

Anmeld

20. september 2013

Anonym trådstarter

tine1985 skriver:

Jeg er næsten 100% sikker på at det er de samme stix som jeg har, og de to øverste er slået ud. De skal vidst være sådan en svag hud/sandfarve når de er negative. Tror den øverste er Leokocytter, og den næste evt nitrit. Er ikke sikker! Hvad har du taget den for at undersøge? (Hvad er der mistanke omkring?)

ps. Grunden til at jeg ikke bare lige tjekker mine egne stix er at jeg er i sommerhus lige pt, ikke fordi jeg ikke vil

Har haft mange plukveer de sidste 2 dage, derfor testede jeg lige..
Men ja, du har ret fandt et billede ..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. september 2013

tine1985

Anonym skriver:

Har haft mange plukveer de sidste 2 dage, derfor testede jeg lige..
Men ja, du har ret fandt et billede ..

Ja lige præcis. Det er præcis den jeg har! Ring til fg med det samme. Dine plukveer kan ved infektion blive så voldsomme, at de modner din livmoderhals og du i værste tilfælde kan gå i tidlig fødsel (har desværre alt for meget erfaring med dette). Så det skal tages seriøst og du skal i behandling med det samme Pøj pøj med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.