Barnepigen skriver:
Hej
Når min kæreste og jeg engang flytter sammen, så skal vi nok have hund. Jeg vil gerne have lille hund. Her tænker jeg chihauhau størrelse. Jeg mødt for nogle år siden nogen der havde lille hund og den var virkelig lille. Aner ikke hvilken race, men kan være nogen af jer kender racen på en meget lille hund? Den var virkelig lille.
Jeg ved godt en hund skal passe til vores behov, hverdag osv. Derfor skal vi heller ikke have nogen hund før vi ved hvordan vores hverdag er. Men ting er sikkert det skal være en lille hund og den skal ikke fælde ret meget. Det bare ikke mig når der er hunde hår over alt.
Så kender i nogle små hunde?
Vi har 3 hunde af racen chihuahua

synes det er en fantastisk race.
Vi har en langhåret tæve. Hun fælder en del hele året rundt, men det er fordi hun har haft meget stress da hun var hvalp, og blev flyttet rigtig meget rundt, så hvis hun bliver det mindste utryg, fælder hun helt vildt.
Så har vi to korthårede drenge. De fælder ikke ret meget et par gange om året.
De kræver ikke det vilde i dagligdagen - de vil helst bare ligge enten på skødet eller i sådan en kattehule med et tæppe i.
Vi har en stor have, som de bliver luftet i, og hvor de har god mulighed for at løbe rundt. Det er dog ikke noget de gider - kun om sommeren
Ellers går vi en tur med dem én gang om dagen. For at træne at gå i snor og ikke reagere ved andre mennesker og hunde.
De kan ikke de vilde tricks. De kan sit (hvis ikke underlaget er for koldt - så gider de ikke

) men man kan sagtens træne dem til at kunne mere.
Ellers er der York shire terrier, som også er en lille hunderace. Har kun kendskab til en, som er en meget bestemt hund. Hun vil bestemt have sin vilje
Af lidt større racer er der cotton de tulear (bomuldshund), malteser og shi tzu. De er allergivenlige og fælder ikke. Men de er så lidt større - 7-9 kg ca.