Moma skriver:
Vi overvejer at anskaffe en hund til familien. En coton de tulear - en bomuldshund pga. min mands allergi.
Vi kan ikke finde ud af, hvilket køn vi skal vælge. Hvis vi overhovedet kan få lov til at vælge det.
Vi skal ikke have hvalpe, men overvejer alligevel at få en tæve, da vi har hørt, de som regel har et mildere væsen og ikke er så dominerende som hanhunde. Men passer det?
Hvilke fordele/ulemper er der ved en tæve / hanhund
Jeg duer KUN til hanhunde... har prøvet at have en tæve 2 gange- kan ikke dominerer dem. - de strejfer også, bløder, kan blive deprimeret hvis de ikke får hvalpe osv.
Hanhunde er mere mig, og så "bløde" racer... dem der lever for at tække, glæde og tjene én

som min race jo gør

en hund der skal snakkes til - ikke råbes af........tja jeg behøver ikke sige noget, for jeg bruger tegnesprog til ham

min mor har terrier ....uha........ det går SLET ikke...... en halv times besøg og jeg har lyst til at slæbe den til hundetræner....den er direkte styrrende og min mor hopper rundt for at please den

ja den dumme er jo min mor

ved hvordan racen "bomuldshund" ser ud - men den siger mig ikke noget...syntes ikke den er hverken klog eller pæn nok

ja.......... sådan er det jo - vi er forskellige

den kræver ifølge min veninde, der har en, en del pelspleje.
Anmeld