Må en gravid starte på uddannelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
7 svar
4 synes godt om
19. september 2013

EnSødMor

Godaften... 

Vi er netop igang med projekt baby herhjemme, dvs. jeg kan blive gravid når som helst, men jeg har søgt ind på Pædagoisk uddannelse, med start d. 24 februar.. Så hvis jeg er gravid nu eller snart vil jeg ca være 5 måneder henne til den tid, må jeg så godt starte? Og har jeg ret til barsel så?

Hvis det ikke går så hurtigt med at blive gravid, så vil terminen selvfølgelig være længere henne end dette, men her taler vi om "Hvis nu".... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

esioul

Frk-Anonym skriver:

Godaften... 

Vi er netop igang med projekt baby herhjemme, dvs. jeg kan blive gravid når som helst, men jeg har søgt ind på Pædagoisk uddannelse, med start d. 24 februar.. Så hvis jeg er gravid nu eller snart vil jeg ca være 5 måneder henne til den tid, må jeg så godt starte? Og har jeg ret til barsel så?

Hvis det ikke går så hurtigt med at blive gravid, så vil terminen selvfølgelig være længere henne end dette, men her taler vi om "Hvis nu".... 

kan ikke afvise en gravid.

Anmeld

19. september 2013

EnSødMor

esioul skriver:

kan ikke afvise en gravid.

Så du mener ikke de kan nægte mig at starte?  

Anmeld

19. september 2013

esioul

Frk-Anonym skriver:

Så du mener ikke de kan nægte mig at starte?  

Nej det er jeg ret sikkker på de ikke må.

Anmeld

19. september 2013

EnSødMor

esioul skriver:

Nej det er jeg ret sikkker på de ikke må.

Det er jeg da glad for at høre.  

Anmeld

19. september 2013

Maja88

Frk-Anonym skriver:

Det er jeg da glad for at høre.  

De kan ikke nægte dig at starte men ved at dem der blev gravide ved os før første års prøven og gik fra skulle gå samme semestre om

Anmeld

19. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja det må du gerne

Men der kan være problemer hvis der er en førsteårsprøve. Så skal du være opmærksom på, at man skal søge om dispensation for at få udsat fristen. Så forhør dig ved en studievejleder når den tid kommer.

Anmeld

20. september 2013

serinasmor

Du må gerne starte uddannelse som gravid ( var selv ca 20 uger henne )
Afhængig af uddannelsesstedet kan du dog godt risikere at skulle tage fag igen osv men du har ret til barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.