Hvor længe havde I prøvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

tweety2060

jeg smed p-pillerne som 25 årig, men i 2008 sommeren blev vi henvist til off. fertilitetsklinik og var kandidater til behandling. VI blev først tilbudt behandling i 2009 og dette var kun pga, det var forskningsforsøg. jeg blev gravid slut 2009 efter mange forsøg og BIO....

håber det var svar nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

grinny

Charliepar skriver:

Tak for svaret og tillykke med graviditeten!

Jeg har slet ikke forståelse for, hvordan andre mennesker kan vælge for én, at man er for ung som 23-årig!

Jeg havde også meget svært ved at acceptere at hun sad med så stor en magt over mit liv! Det var også derfor vi valgte at skifte læge for jeg følte hun misbrugte sit erhverv

Anmeld

18. september 2013

Papillon

tweety2060 skriver:

jeg smed p-pillerne som 25 årig, men i 2008 sommeren blev vi henvist til off. fertilitetsklinik og var kandidater til behandling. VI blev først tilbudt behandling i 2009 og dette var kun pga, det var forskningsforsøg. jeg blev gravid slut 2009 efter mange forsøg og BIO....

håber det var svar nok

Helt bestemt, tak for svar

Anmeld

18. september 2013

Papillon

grinny skriver:

Jeg havde også meget svært ved at acceptere at hun sad med så stor en magt over mit liv! Det var også derfor vi valgte at skifte læge for jeg følte hun misbrugte sit erhverv

Det forstår jeg virkelig godt!

Jeg har selv en læge, der sidste år, da vi besluttede at droppe p-pillerne straks for op ved et lægebesøg og nærmest angreb mig med "Hvordan vi du så beskytte dig? Du ved jo godt, at kondomer slet ikke er gode nok!". Da turde jeg slet ikke sige, at vi slet ikke havde tænkt os at bruge prævention... 

Anmeld

19. september 2013

modesty

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvor længe I har prøvet på naturligvis, før der skete mere og hvordan I blev taget imod. Jeg har skrevet et par spørgsmål, der måske kan lede lidt i den retning, men ellers må I bare fortælle jeres historie

Hvor længe havde I prøvet, før I blev undersøgt i forhold til fertilitet? Hvor gamle var I? Tog lægen jer seriøst ved første henvendelse?

Vi havde prøvet i 8 mdr. første gang vi tog kontakt til en læge. Jeg var sikker på at der var noget galt (plejer ellers at være et ret rationelt menneske), og havde det meget hårdt psykisk. Statistikken siger at hvis det ikke er lykkedes at blive gravid indenfor det første år, daler sandsynligheden meget voldsomt. Og jeg tænkte at det nok ville tage en del måneder at komme igennem systemet (det gjorde det også). Min læge ville ikke henvise os, så jeg skiftede læge til min mands læge, som gerne ville. Så vidt jeg kan regne ud, har jeg været 29 og min mand 48 da vi blev henvist. Det viste sig at mine æggeledere ikke virkede og vi røg direkte i IVF.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.