Mad til navngivnings"fest"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
7 svar
2 synes godt om
18. september 2013

mmsoelberg

Hej alle, 

Jeg er tom for ideer, hvad kan jeg servere til en navngivningsfest/velkommen til verden fest? det skal helst ikke være for dyrt da vi er på su, og vi overvejere at holde det lidt åbenhus agtigt da vi ikke har plads til at have folk sidden ned og spise på samme tid! 

på forhånd tak for jeres ideer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

LilleMie

mmsoelberg skriver:

Hej alle, 

Jeg er tom for ideer, hvad kan jeg servere til en navngivningsfest/velkommen til verden fest? det skal helst ikke være for dyrt da vi er på su, og vi overvejere at holde det lidt åbenhus agtigt da vi ikke har plads til at have folk sidden ned og spise på samme tid! 

på forhånd tak for jeres ideer  

Vi var også på SU ved vores datters navngivningsfest. Vi inviterede alle hjem til min mor til eftermiddagskaffe og aftensmad (da vi boede i Aalborg, men alle vores gæster var fra Odense-området, virkede det naturligt at rykke festen til dem ).

Der var kagebord til at starte med (se vedhæftede billede). Til aftensmad grillede vi svinemørbrad, hakkebøffer og pølser, som tilbehør havde vi lavet kartoffelsalat, en grøn salat og flutes. Festen blev holdt i juni 

Folk i vores familier drikker ikke så meget, så vi havde bare købt et par flasker vin og 2 rammer øl, samt noget sodavand (og der var meget tilbage) selvom vi var 26 i alt til festen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. september 2013

Sabone

Vi skal have helstegt pattegris, flødekartofler, salat og flutes til frokost og kagebord senere

Anmeld

18. september 2013

Carina:-)

Jeg ville servere smørrebrød når nu folk kommer sådan hen af dagen.

Så er der ikke noget der skal holdes varmt

Anmeld

18. september 2013

modesty

Hvad med lidt god pølse, ost og brød som folk selv kan gå og skære af når de kommer? Og evt. noget humus, pesto, oliventapenade og noget grønt - helt simpelt med stænger eller en salat.

humus, oliventapenade, brød og pesto kan være hjemmelavet så det ikke bliver så dyrt.

Anmeld

18. september 2013

Mor til Majbørn

jeg ville også lave et koldt bord af en art - for hvis folk kommer løbende, så skal maden jo holdes varmt.

Mad-tærter (med skinke/porre/ost eller noget i den dur) er billige, og hertil pasta-salat og brød - det ville jeg nok sætte på menuen.

Anmeld

18. september 2013

Flødebollen

modesty skriver:

Hvad med lidt god pølse, ost og brød som folk selv kan gå og skære af når de kommer? Og evt. noget humus, pesto, oliventapenade og noget grønt - helt simpelt med stænger eller en salat.

humus, oliventapenade, brød og pesto kan være hjemmelavet så det ikke bliver så dyrt.

Slap af, jeg blev lige sulten der

Anmeld

18. september 2013

mmsoelberg

tak for alle de gode råd! er kommet lidt nærmere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.