Hvor gammel er han?
jeg må indrømme at jeg godt kan forstå dem. Jeg gad godt nok heller ikke sidde bagudvendt og glo ind i et sæde. Tænker også hvor deres ben skal være henne. Vil de være mast op af bagsædet?
Han er 6 år gammel og har siddet bagudvendt indtil for få måneder siden. Og det er først nu vi har oplever problemer i bilen mht. til kedsomhed. han kan se væsenligt mindre end før. han havde hele bagruden samt begge sidevinduer at kigge ud af. Nu har han ryggen af forsædet og en squis af det foran, så han vælter rundt for at kunne se noget. han gør det også for at kunne kommunikere med sin søster. hende kan han slet ikke få øje på nu. det kunne han før. Ham træner vi i at sidde ordenligt i hans selepude med ryg.
det er sådan at selepudens ryg og sidevinger KUN er effektve såfremt barnet ikke læner sig frem og vælter rundt som de fleste gør. Det samme gør sig gældende for alle andre fremadvendte autostole. Dette gør at en uden ryg faktisk er lige så effektiv og i nogle tilfælde mere effektiv og væsenligt mere praktisk end dem med høj ryg.
Kollisionspuden bruges ofte som hovedpude, hvilket jo er praktisk, men desværre også farligt.
Lidt en afstikker - tilbage til sønnen.
hans ben var da lidt bøjede, men det var ikke et problem for hverken ham eller os voksne. Faktisk er det de voksne der har problemer med det, idet de ikke selv længere er i stand til at sidde med benenen bøjede, krydsede op ad ryglænet osv. det er vi for stive til og dette overfører de så til ungerne og tror at det er ubehageligt for dem også selvom de giver udtryk for noget andet. Så længe barnet ikke klager over det er der intet problem i det - heller ikke sikkerhedsmæssigt
Anmeld