Læge el. Fødegangen 35+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
10 svar
2 synes godt om
18. september 2013

Annemette07

Jeg skriver fordi jeg ikke kan finde ud af om det er min læge eller fødegangen jeg skal kontakte. Jeg ved godt at når man er så langt er det som regel fødegangen, men mener ikk det er så akut det jeg skal have svar på.

Sagen er den at jeg siden igår har haft konstante lændesmerter. Igår ved 10.30 tiden havde jeg et kvarters tid med mavekramper men har ikke set skyggen af dem siden. Til gengæld blev jeg efterfølgende ramt af voldsom træthed men kunne ikke sove. Jeg har siden hen haft perioder hvor det trykker meget på skambenet specielt når jeg har lagt ned selvom jeg har haft en pude mellem benene. Desuden Veder jeg konstant selvom min Krop er virkelig kold.
Her til morgen har jeg så også fået tiltagende kvalme. Lændesmerterne føles dog ikk som jeg husker at menustrationssmerter føles.

Jeg er i tvivl om hvem jeg skal kontakte fordi jeg egentlig godt kan holde smerterne ud, men vil alligevel gerne vide om jeg skal undersøges.

Så hvem ville i kontakte ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

NessaXenia

Fg :-)

Anmeld

18. september 2013

M (:

Annemette07 skriver:

Jeg skriver fordi jeg ikke kan finde ud af om det er min læge eller fødegangen jeg skal kontakte. Jeg ved godt at når man er så langt er det som regel fødegangen, men mener ikk det er så akut det jeg skal have svar på.

Sagen er den at jeg siden igår har haft konstante lændesmerter. Igår ved 10.30 tiden havde jeg et kvarters tid med mavekramper men har ikke set skyggen af dem siden. Til gengæld blev jeg efterfølgende ramt af voldsom træthed men kunne ikke sove. Jeg har siden hen haft perioder hvor det trykker meget på skambenet specielt når jeg har lagt ned selvom jeg har haft en pude mellem benene. Desuden Veder jeg konstant selvom min Krop er virkelig kold.
Her til morgen har jeg så også fået tiltagende kvalme. Lændesmerterne føles dog ikk som jeg husker at menustrationssmerter føles.

Jeg er i tvivl om hvem jeg skal kontakte fordi jeg egentlig godt kan holde smerterne ud, men vil alligevel gerne vide om jeg skal undersøges.

Så hvem ville i kontakte ?

Jeg ville kontakte Fg og så skal de nok vejlede dig.

Vh er mor, der fødte uden varsel 36+3. 

Anmeld

18. september 2013

Annemette07

M (: skriver:

Jeg ville kontakte Fg og så skal de nok vejlede dig.

Vh er mor, der fødte uden varsel 36+3. 

Okay, så må jeg hellere lige give dem et kald, så jeg kan finde ud af om det er noget eller om jeg kan slappe af :-)

Anmeld

18. september 2013

M (:

Annemette07 skriver:

Okay, så må jeg hellere lige give dem et kald, så jeg kan finde ud af om det er noget eller om jeg kan slappe af :-)

Det lyder som en god ide. Min fødsel startede med kvalme kl 16, milde, milde, milde lændesmerter kl 18, lidt kraftigere lændesmerter kl 20 (men stadig ikke nok til at jeg var overbevist om at der var veer). Tjek på FG kl 21.30: 7 cm åben!! Min søn er født kl 23.24! 

Jeg havde en normalt, ukompliceret graviditet uden nogen form for varsel om fortidlig fødsel, så kan kun anbefale at blive tjekket, hvis du er i tvivl. 

Anmeld

18. september 2013

Annemette07

Det lyder som en god ide. Min fødsel startede med kvalme kl 16, milde, milde, milde lændesmerter kl 18, lidt kraftigere lændesmerter kl 20 (men stadig ikke nok til at jeg var overbevist om at der var veer). Tjek på FG kl 21.30: 7 cm åben!! Min søn er født kl 23.24! 

Jeg havde en normalt, ukompliceret graviditet uden nogen form for varsel om fortidlig fødsel, så kan kun anbefale at blive tjekket, hvis du er i tvivl. 

Har lige haft ringet til fg og de sagde det hele var meget normalt men hvis jeg gik i fødsel var jeg velkommen, hvilket jeg da egentlig også havde regnet med så nu må jeg jo bare se tiden an og se hvad der sker. Om det bare er graviditeten der skal drille eller om der er noget under opsejling :-)

Anmeld

18. september 2013

Lenaogkasper

Annemette07 skriver:

Har lige haft ringet til fg og de sagde det hele var meget normalt men hvis jeg gik i fødsel var jeg velkommen, hvilket jeg da egentlig også havde regnet med så nu må jeg jo bare se tiden an og se hvad der sker. Om det bare er graviditeten der skal drille eller om der er noget under opsejling :-)

Sikke en udmelding.

altså tænker mere hvis du er på vej i fødsel er det jo en for tidligt født du får og derfor skal være indlagt længere deroppe.

den lille Har da klart bedst af at blive i maven.

taler erfaring, min er født uge 36. 

Sys det er mærkeligt de ikke vil tjekke dig!?!

Anmeld

18. september 2013

M (:

Annemette07 skriver:

Samme besked fik jeg dengang det var min tur (:

Så bliver det spændende, om I skal fejre fødselsdag i dag, selvom jeg krydser fingre for, at h*n lige bliver derinde 12-14 dages tid endnu (: 

Anmeld

18. september 2013

M (:

Sikke en udmelding.

altså tænker mere hvis du er på vej i fødsel er det jo en for tidligt født du får og derfor skal være indlagt længere deroppe.

den lille Har da klart bedst af at blive i maven.

taler erfaring, min er født uge 36. 

Sys det er mærkeligt de ikke vil tjekke dig!?!

Men hvad skulle de gøre? Uanset at baby måske er lidt tidligt på vej, så hverken kan eller vil de gøre noget for at stoppe fødslen efter uge 34.  Derudover kan en GU skabe mere ravage end gavn omend man som gravid da altid gerne liige vil tjekkes

Da jeg var i fødsel 36+3 ville FG heller ikke se mig, for som de sagde: går det i sig selv er det jo bare fint, og gør det ikke, så var jeg (ligesom TS) velkommen. Den eneste forskel fra en "alm" fødsel var, at jeg fik kørt 30 min CTG ved ankomst, derudover var alt ganske udramatisk. 

Anmeld

18. september 2013

Annemette07

Samme besked fik jeg dengang det var min tur (:

Så bliver det spændende, om I skal fejre fødselsdag i dag, selvom jeg krydser fingre for, at h*n lige bliver derinde 12-14 dages tid endnu (: 

Ja det måtte han da gerne, men han kommer jo nok når han synes han er klar :-) faren til barnet er selv født en måned for tidlig, så tanken har da strejfet mig om jeg også skulle gøre det, selvom det jo ikke er arveligt.

Går det helt galt må jeg jo bare ringe en gang til, ellers skal jeg heldigvis til jordemoder imorgen, så må jeg jo snakke med hende der hvis det ændre sig. :-)

Men bor da heldigvis ikk mere end 15 min fra sygehuset så kan da nå derind rimelig hurtigt hvis det skulle ske ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.