PAU uddannelsen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.339 visninger
13 svar
3 synes godt om
17. september 2013

EnSødMor

jeg har et ænske om at starte på PAU uddannelsen, meeeeen... 

Jeg har en HG og HF enkeltfag som er gennemført, mine spørgsmål lyder sådan:

1. Kan jeg blive optaget uden at have haft grundforløbet, når jeg har de andre uddannelser med i baggagen?

2. Jeg har ingen erhvervserfaring mht praktik osv, så bliver det svære for mig at søge ind? 

Hvad er dine erfaringer med denne uddannelse, var den svær/nem? osv? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

PernilleogLouis

Frk-Anonym skriver:

1. Kan jeg blive optaget uden at have haft grundforløbet, når jeg har de andre uddannelser med i baggagen?

2. Jeg har ingen erhvervserfaring mht praktik osv, så bliver det svære for mig at søge ind? 

Jeg forstår ik helt den uddannelse - tror ikke på at mange steder søger efter en pau - de er dyrere end en medhjælper og kan ikke erstatte en pædagog. Så de er bare lidt imellem. 

Har været vejleder for pau stud. de stillede ikke høje krav fra uddannelsesstedet

Anmeld

17. september 2013

EnSødMor

PernilleogLouis skriver:

Jeg forstår ik helt den uddannelse - tror ikke på at mange steder søger efter en pau - de er dyrere end en medhjælper og kan ikke erstatte en pædagog. Så de er bare lidt imellem. 

Har været vejleder for pau stud. de stillede ikke høje krav fra uddannelsesstedet

Hmm.... Okay? Hvis det er så skidt et arbejde, så burde der vel ikke være så mange der søger ind som er faktisk er, har hørt det er rigtig svært at komme ind?

Anmeld

17. september 2013

EnSødMor

PernilleogLouis skriver:

Hmm.... Okay? Hvis det er så skidt et arbejde, så burde der vel ikke være så mange der søger ind som er faktisk er, har hørt det er rigtig svært at komme ind?

Anmeld

17. september 2013

PernilleogLouis

Frk-Anonym skriver:

Ellers er der bare ik så mange pladser så derfor svært at komme ind

siger heller ik det er skidt arbejde - siger bare jeg tror det er svært st få et arbejde bagefter 

Anmeld

17. september 2013

Tip!

Når du har din hf, hvorfor så ikke søge direkte ind på pædagog seminariet..?

Jeg går i klasse med et par stykker som har læst pau, og de synes det har været lidt spildt.. 

Anmeld

17. september 2013

Trekløver(:

Frk-Anonym skriver:

Jeg har Pau'en, og jeg havde hg, hf enkeltfag og 1 års erfaring på et plejehjem. Da jeg blev optaget var der 200 ansøgere og vi var 50 der kom til samtale og 28 der blev optaget. 

Jeg har været glad og tilfreds med uddannelsen, og stort set ALLE fra mit hold HAR fået arbejde 

Anmeld

17. september 2013

Trekløver(:

PernilleogLouis skriver:

Ellers er der bare ik så mange pladser så derfor svært at komme ind

siger heller ik det er skidt arbejde - siger bare jeg tror det er svært st få et arbejde bagefter 

Vil bare lige indskyde, at jeg har Pau'en, og stort set alle fra mit hold har fået arbejde. Der er kun 3-4 ud af os 28, der ikke har fået job. 

Så der er også job at få som PAU 

Anmeld

17. september 2013

EnSødMor

Twinkle little star skriver:

Når du har din hf, hvorfor så ikke søge direkte ind på pædagog seminariet..?

Jeg går i klasse med et par stykker som har læst pau, og de synes det har været lidt spildt.. 

Hmm... Det er jo ikke en fuld hf jeg har, har kun nogle af fagene kan jeg så stadig det? 

Anmeld

17. september 2013

Tip!

Frk-Anonym skriver:

Hmm... Det er jo ikke en fuld hf jeg har, har kun nogle af fagene kan jeg så stadig det? 

Jeg kan ikke huske adgangs kravene, men hvis du ringer til et seminarie, så kan de helt sikkert fortælle dig det.. 

VUC/hf har pædagog pakker man kan læse som giver adgang til semi.. Men mon ikke du (forhåbentlig) har de fag der skal til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.