Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. juli 2009

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet oprettet her på siden, da en veninde mente, jeg kunne få stor glæde af den. 

Jeg står i en rigtig følsom situation og føler jeg er i et stor dilemma. Om et par måneder skal jeg føde mit første barn, som er resultatet af et kortvarigt forhold mellem mig og en gift mand. Han har sagt, at han anerkender faderskabet, men jeg kunne godt tænke mig, at få dette afklaret skriftligt inden jeg føder.

Sagen er den, at vi har ikke talt sammen i over en måned andet end over et par sms'er og en mail, selvom jeg har forsøgt at skabe kontakt og vise forståelse for, at han har en anden familie. Jeg ønsker på ingen måde at indgå i et forhold med ham, men har udelukkende fokus på, at få fastlagt faderskab og måske prøve, at få ham til at se barnet bare en lille smule.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg bedst muligt gør dette?+ Skal jeg udelukkende lade faderskabssagen og bidragsfastsættelsen køre gennem Statsforvaltningen eller skal jeg først spørge ham, om han vil udfylde papirerne, så han slipper for at få sendt papirerne hjem til sig selv, hvor også hans kone og børn bor? Jeg vil gerne bevare "freden" og vil ham intet ondt, for jeg tænker naturligvis på mit lille søn, og på, at jeg håber han måske ikke med det samme, men med tiden får et forhold til sin far. Derfor hælder jeg mest til at sende ham et personligt brev.

Faren svarer ikke på de mails eller sms'er jeg sender eller også skriver han, at han ikke kan svare eller gøre noget, da han er ked af situationen, men jeg føler virkelig, han har behandlet mig som skrald efter vores forhold er endt og jeg er blevet gravid. Men hvad kan man forvente andet af en gift mand som gentagne gange har haft affærer.

Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... Er der nogen der har stået i samme situation??? Eller bare har gode råd???  Det er blevet lidt rodet, men håber I forstår kernen.

Hilsen Den Ulykkelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Honningblomst

Du skriver det jo selv..."hvad kan man forvente af en gift mand2?? skal jeg svare, så vil jeg sige intet....du ha vidst han var gift og desværre har det så også påvirket din og dit barns fremtid.
Jeg ville klart skrive til manden, evt til hans job, så ikke du ødelægger noget for hans kone og børn, det har de jo ikke fortjent.
Jeg har kendt gifte mænd, men jeg har virkelig passet meget på mig, for ikke at ende som dig...netop fordi du jo intet kan gøre...du kan ikke tvinge, presse eller tigge om at han ønsker kontakt. Du kan håbe det og det er jo også det du gør...
Få skrevet brevet og gør hvad du kan få hans familie intet får af vide, det ville jeg i hvert fald gøre.
Du har navnet på faderen og står han på din søns papirer, så kan han jo kontakte ham når han bliver 18 år.
Indtil da, så tror jeg bare du skal satse på at få et dejligt liv som helt alene mor med en lille dejlig baby.
De bedste tanker og held og lykke til dig...
Knus Eva

Anmeld

19. juli 2009

ønskebørn74

Eva skriver:

Du skriver det jo selv..."hvad kan man forvente af en gift mand2?? skal jeg svare, så vil jeg sige intet....du ha vidst han var gift og desværre har det så også påvirket din og dit barns fremtid.
Jeg ville klart skrive til manden, evt til hans job, så ikke du ødelægger noget for hans kone og børn, det har de jo ikke fortjent.
Jeg har kendt gifte mænd, men jeg har virkelig passet meget på mig, for ikke at ende som dig...netop fordi du jo intet kan gøre...du kan ikke tvinge, presse eller tigge om at han ønsker kontakt. Du kan håbe det og det er jo også det du gør...
Få skrevet brevet og gør hvad du kan få hans familie intet får af vide, det ville jeg i hvert fald gøre.
Du har navnet på faderen og står han på din søns papirer, så kan han jo kontakte ham når han bliver 18 år.
Indtil da, så tror jeg bare du skal satse på at få et dejligt liv som helt alene mor med en lille dejlig baby.
De bedste tanker og held og lykke til dig...
Knus Eva

Helt enig, vel skrevet..

Og held og lykke med den lille ny

Anmeld

20. juli 2009

Anonym trådstarter

Tak. Tror jeg også jeg vil gøre. Men fuck hvor er det bare svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.