Jeg fik en medicinsk abort igår.
Da jeg opdagede at jeg var gravid (uønsket) kontaktede jeg min læge, som foreslog mig en medicinsk abort.
Efter et par dage fik jeg så et brev fra sygehuset om, at jeg skulle komme til samtale. Her skulle jeg få taget en ultralydsscanning (lægen stikker en pind op i dig og kigger på fosteret), sluge en pille, som gør at graviditeten stopper og få taget en blodprøve. Jeg fik fem piller med hjem (fire stikpiller til aborten og en smertestillende). Bagefter havde jeg det fint, og kunne sagtens tage på arbejde resten af dagen.
Dag 2 fik jeg dog slem kvalme og blev nødt til at sygemelde mig.
Dag 3 havde jeg det stadig skidt efter den første pille, men skulle nu tage de fire stikpiller sammen med to panodiler. Jeg tog dem kl. 10 om morgenen. Efter 30 minutter fik jeg det så slemt at jeg tog den ekstra smertestillende som jeg havde fået med hjem fra sygehuset, men kastede den op to minutter senere. Resten af dagen havde jeg det FORFÆRDELIGT! Jeg havde voldsomme smerter i underlivet og intet hjalp. Jeg blødte virkelig meget og der kom store klumper ud...
Fik det først bedre omkring kl. 19, og smerterne er stadig ikke forsvundet helt endnu, selvom kl. er 9 næste morgen. Jeg er dog taget på arbejde i dag, da jeg ikke skal lave noget fysisk anstrengende. Kan bare mærke at min krop har brug for ro og fred.
Skal ind på sygehuset igen om en uge og få taget en blodprøve, hvor de skal sammenligne graviditetshormonerne fra mine to blodprøver. Håber ikke jeg skal igennem mere, og håber ikke du skal igennem de samme smerter som mig. Det skal lige siges at jeg i forvejen har meget slemme menstruationssmerter der også medfører kvalme, opkast og diarre, og at jeg igennem hele graviditeten også led af daglige mavesmerter og kvalme.
Held og lykke til dig!
Håber du klarer det bedre end mig. Husk at have en god ven eller kæreste hos dig, som kan støtte dig!
Anmeld