Hjælp til at rådgive en veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
6 svar
4 synes godt om
17. september 2013

Anonym trådstarter

Hjælp til rådgivning

Situation: 

Mor til 2 anbragte børn

Hun har en kæreste som er førtidspensionist da han er "bagud" (ordret fået afvide)

De vil gerne have et fælles barn.

jeg spurgte dem om ikke det var muligt at få kæresten "godkendt" inden graviditet og fødsel for der er ingen grund til at få et barn der skal anbringes.. 

Hun har i dag skrevet at kommunen først vil tage stilling og tale med hendes kæreste når hun er blevet gravid. 

Er det virkelig sådan det hænger sammen?

Man opdager typisk en graviditet mellem 4 og 8 uge. Det giver da ikke kommunen mange uger til at starte sagen,til at indkalde,til at undersøge,til at vurdere..? Før de er færdige har hun sandsynligvis passeret den 12 uge og skal føde et barn der skal anbringes (hvis ikke hendes kæreste bliver "godkendt")

Nogen med kendskab til den slags sager?

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde hende til.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

2721

Hej

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor de første 2 er anbragt?
Hvad er kommunernes indstilling til at de veninde bliver mor igen?

Jeg kan godt se problemet i at de intet ved førend de står med en positiv test, men fra kommunens side kan jeg også godt se de ikke kan starte en udredning og forældreevne når der endnu ikke er et barn.

Jeg ville personlig ikke tage chancen men fokuser på de børn der allerede er.

Knus til dig, du lyder som en sød og betænksom veninde.

Anmeld

17. september 2013

Anonym trådstarter

2721 skriver:

Hej

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor de første 2 er anbragt?
Hvad er kommunernes indstilling til at de veninde bliver mor igen?

Jeg kan godt se problemet i at de intet ved førend de står med en positiv test, men fra kommunens side kan jeg også godt se de ikke kan starte en udredning og forældreevne når der endnu ikke er et barn.

Jeg ville personlig ikke tage chancen men fokuser på de børn der allerede er.

Knus til dig, du lyder som en sød og betænksom veninde.

gode grundlag udfra rapporterne at dømme..  Hvor er du sød. Tak   Det har jeg også foreslået.. Føler mig på bar bund..

Anmeld

17. september 2013

2721

Anonym skriver:

gode grundlag udfra rapporterne at dømme..  Hvor er du sød. Tak   Det har jeg også foreslået.. Føler mig på bar bund..

Så vil det nok langtfra være en god ide at forsøge sig med endnu et barn.
Jeg håber du blidt kan dreje hende i den retning der hedder fokus på dem hun har.
Knus

Anmeld

17. september 2013

lycly

Jeg ville råde hende til ikke at blive gravid før kæresten som minimum er blevet "godkendt" men jeg har egentlig mest lyst til at sige at der vel er en god grund til at hendes to første børn er blevet anbragt, så bør hun overhoved få flere

Anmeld

17. september 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hjælp til rådgivning

Situation: 

Mor til 2 anbragte børn

Hun har en kæreste som er førtidspensionist da han er "bagud" (ordret fået afvide)

De vil gerne have et fælles barn.

jeg spurgte dem om ikke det var muligt at få kæresten "godkendt" inden graviditet og fødsel for der er ingen grund til at få et barn der skal anbringes.. 

Hun har i dag skrevet at kommunen først vil tage stilling og tale med hendes kæreste når hun er blevet gravid. 

Er det virkelig sådan det hænger sammen?

Man opdager typisk en graviditet mellem 4 og 8 uge. Det giver da ikke kommunen mange uger til at starte sagen,til at indkalde,til at undersøge,til at vurdere..? Før de er færdige har hun sandsynligvis passeret den 12 uge og skal føde et barn der skal anbringes (hvis ikke hendes kæreste bliver "godkendt")

Nogen med kendskab til den slags sager?

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde hende til.. 

Jeg vil fraråde hende at få flere børn,når hun har to andre anbragte.Det kan jo være at hun får lov til at beholde det her barn og så sidder der to børn og kan tænke; Hvorfor er han/hun hos mor, når jeg ikke er?
Jeg ville råde hende til at koncentrer sig om de to børn hun har, selvom at jeg godt kan forstå at de vil have et fælles, men ting går ikke altid som man vil have det.
og hvad nu hvis det her også bliver fjernet??

Anmeld

17. september 2013

aarhusmor

Kommunen kan ikke lave en forhåndsgodkendelse på om man bliver en god forælder eller ej. De må heller ikke fratage folk deres frie valg til at blive gravide.

Men hvis hun bliver gravid, så er der en "sag" og så vil kommunen vurdere om de faktisk har en god forældreevne. Og med 2 børn anbragt ude, så tror jeg næppe de får lov til at beholde det sidste barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.